2470
Sök

Vad kostar lack, egentligen??

3 Inlägg
23 november 2006
Jag får en hel lack för 5-6000 och ja som sagt det handlar om kontakter!

873 Inlägg
24 november 2006
5-6000?

Lite skillnad mot de 20-40.000 de begär bara för att helacka en helt vanlig bil.
Inte showlack direkt med andra ord.

Verkar vara en utdöd industri i Sverige då de kan ta sådana priser när det är skitbilligt utomlands.

Don't get mad, get even.

15 Inlägg
28 november 2006
ska du lämna över den utan att göra nåt själv så ca:25 lax....

allt ska vara perfekt.....

Billackerare
737 Inlägg
28 november 2006
Som du märker så är det stora variationer i pris. Vill du ha ett svar så snackar du med lackeraren som ska utföra jobbet. Man kan inte lyssna på vad grannens kusins fd frus lille brors idols bl.a. bl.a. säger. Så.. pris får du av lackeraren. Näst bästa svaret är; Priset hamnar någonstans mellan 1500:- och 5000:- beroende på VEM som gör det. Lycka till! smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
29 november 2006
Verkar som om alla snackar om hel lackeringar på bilen här? Jag lacka frontspoiler, bakspoiler och sidokjolar och de gick på 4500:- Och de var inte någon som jag kände som lackade de. Utan de var en seriöst bil lackerare. Så jag säger som föregående talare "Mellan 1500-5000 skulle ja tippa på"
Senast redigerat av Syyhn (29 november 2006)

/// SyyHn

(none)
1 725 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Syyhn skrev:
Verkar som om alla snackar om hel lackeringar på bilen här? Jag lacka frontspoiler, bakspoiler och sidokjolar och de gick på 4500:- Och de var inte någon som jag kände som lackade de. Utan de var en seriöst bil lackerare. Så jag säger som föregående talare "Mellan 1500-5000 skulle ja tippa på"

Äntligen någon som fattar...Då tackar jag för det att någon kan läsa och Youngblood smile heeh.. Får kolla då..Tack!

--Lev i går som det vore i morgon--

(none)
1 725 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Då var man inne hos sin lokala Lackerare utanför Borås, där man varit förut, för att lämna in mina saker.
Jag kände att jag inte orka leta eter någon annan.
Så jag frågade efter pris för vingen och bakspoilern  - 2900:- inkl:moms!
Så det kan jag allt tycka är ett kanon pris då ju, mot varandra säger ska var billigt.
Jag lämnade nämligen in min framspoiler där i höstas, det blir kanon bra gjort med samma nyans på pricken, då de använder de senaste inom lackering.

Så nu vet jag var man ska lacka hedanefter... smile
Så om någon känner sig villig och vill ha något lackat för en bra peng, fråga mig var det ligger.

MVH Jonas

10 287 Inlägg
6 december 2006
Och det är ju alltid värt en del att veta att det blir bra gjort. Varför leta nån som är 300 kr billigare och hoppas att det blir bra...

/Göran

Braather skrev:
Då var man inne hos sin lokala Lackerare utanför Borås, där man varit förut, för att lämna in mina saker.
Jag kände att jag inte orka leta eter någon annan.
Så jag frågade efter pris för vingen och bakspoilern  - 2900:- inkl:moms!
Så det kan jag allt tycka är ett kanon pris då ju, mot varandra säger ska var billigt.
Jag lämnade nämligen in min framspoiler där i höstas, det blir kanon bra gjort med samma nyans på pricken, då de använder de senaste inom lackering.

Så nu vet jag var man ska lacka hedanefter... smile
Så om någon känner sig villig och vill ha något lackat för en bra peng, fråga mig var det ligger.

MVH Jonas

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

358 Inlägg
6 december 2006

Lite intresserad, bor i Borås och ska lacka framspoiler, bakspoiler samt sidokjolar till våren smile skicka gärna ett pm till mig smile

Wankel
1 080 Inlägg
6 december 2006
Sandman skrev:
5-6000?

Lite skillnad mot de 20-40.000 de begär bara för att helacka en helt vanlig bil.

Verkar vara en utdöd industri i Sverige då de kan ta sådana priser när det är skitbilligt utomlands.

20-40.000 är ju om man lämnar in det til en firma..
ska få betala 8000 för att lacka om min bil helt och med röd flake på hela bilen

MDS Västerås

(none)
1 725 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Jag fick ju et paket pris, men jag fråga vad det skulle kosta per sak då:

Viggen vinge: Ca: 1200:-

Bak spoiler: Ca: 1500:-

Men då var inte momsen inräknad som ligger på 25 %. Så 2700:- + 25% = 3375:-

Så man får passa på att ta fram sakerna man vill ha lackade så man tjänar på det.
Det är ju alltid billigare att lacka paket vis..

886 Inlägg
6 december 2006
Bor i närheten av borås... vad hette stället och var ligger det? smile

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

188 Inlägg
7 december 2006
en vinge kostar nog 2000 tror jag. kolla på stylingkompaniet.se

(none)
1 725 Inlägg
7 december 2006
Trådstartare
Timp_GTi skrev:
en vinge kostar nog 2000 tror jag. kolla på stylingkompaniet.se

Det var ju dyrt att lacka den då på stylingkompaniet om man jämför här då smile

231 Inlägg
7 december 2006
jag får lägga ut 25 papp men då får ja me plastning av karossen och de blir effektlack me flakes o allt! / Dewen

13 Inlägg
7 december 2006
Lacka själv, blir bra bara man är noggran. /erik

(none)
1 725 Inlägg
8 december 2006
Trådstartare
Erikeri skrev:
Lacka själv, blir bra bara man är noggran. /erik

Hade jag haft all material och färg m.m så självklart. Men man vill ju gärna inte misslyckas. Det har man liksom inte råd med... Så det är bättre att lämna in sakerna..Sen beror det ju självklrt hur mycket det är som ska lackas..Är det bara ett par ögonlock eller speglar kanske..Då skulle man ju kunna köpa en sprayburk..Men..nja..

131 Inlägg
8 december 2006
Ultimatestyling.se

873 Inlägg
8 december 2006
StiFf skrev:
Sandman skrev:
5-6000?

20-40.000 är ju om man lämnar in det til en firma..
ska få betala 8000 för att lacka om min bil helt och med röd flake på hela bilen

Eh... ja...
Vart ska man annars lämna in det?

I sådant fall handlar det väl om kontakter och då kan man väl inte se det som normen.

Don't get mad, get even.

2 123 Inlägg
8 december 2006
Braather skrev:
Jag fick ju et paket pris, men jag fråga vad det skulle kosta per sak då:

Viggen vinge: Ca: 1200:-

Bak spoiler: Ca: 1500:-

Men då var inte momsen inräknad som ligger på 25 %. Så 2700:- + 25% = 3375:-

Så man får passa på att ta fram sakerna man vill ha lackade så man tjänar på det.
Det är ju alltid billigare att lacka paket vis..

Du måste ju blivit lurad. Jag fick betala 700 kr inkl moms för min vinge och 2000 kr för ett helt kjolpaket inkl slipning och spackling.

Sök