Denna är ca 5cm djupare än den gamla, folierade även ringen runt tutan som ni ser:)
O sen undrar jag om nån vet hur man får ur insatsdämparen, är kransen längst upp på fjäderbenet gängad så man måste ha nått specialverktyg för o få bort den, ell är det bara o dra med kransen kvar?
Här i tråden har det inte hänt mycket ungefär samma som med bilen, det enda ja gjort är o byggt en coilover som istort sett är klart bara lite svettsning kvar.
Klickade hem 2 uppsättningar sånna här. ( 700Lbs fjädrar)
Dock går det inte o sänka mer än såhär utan att den står på genomslagsgummina
Har dock klurat ut en lösning fortsättning följer...
Riktigt fint! Hade också behövt få ner min, så får väl också göra egna! haha Du har inte kollat om där finns andra coils som man bara hade behövt bygga om lite?
Premiäråkte med bilen idag efter coilmonteringen, fick fram coilsen svetsade igår eftermiddag så ja monterade dem imorse.. Så jävla tråkigt o skriva så ni får bilder istället:) hoppas det är okej..
Så vart monteringen med golf mk1 coils i bak, det enda som behövde moddas va nedre infästningen där man fick borra ur hyllsan i originalbussningen sen är det bara o trycka dit coilen:)
Kan vara jordklotets fulaste coilovers men vafan, ingen som ser dom iaf;)
Lackade coiloversen i den skodas trötta originalvitt, om nån vill ha färgkoden som får ni fråga nån annan:)
Var på returbilen utanför örebro o hämtade golf mk2 breddare o slänge på ibak...
Såhär vart det med coils, golfplast o 25mm spacers!!
Hade lite durk låg o skräpa så la filade till domhär o sätta vid dom fula luftintag/uttagen eller vare nu är för dynga..
Typ så vart det..
Imorrn är det örebro Street Meet #2 här i Örebro då bilen ska på träff för första gången i detta utförande hoppas vi ses där!