huntelaar skrev:
Tjenare.
Börjar gå i slutfasen på bilstereobygget i bilen. Jag sitter just nu med ett litet problem då jag känner att min processor inte fixar biffen från min Original HU i bmw e60. Jag tror inte den kan de-equalizera så bra som jag hoppades. Har en eftermarknads HU att prova på, men frågan är vad som är bäst?
Setup:
Stereon att prova med:
http://www.pioneer.eu/se/products/archi … /page.htmlGladen one line 201 extreme Högtalarkitt
Bas : SPL dynamics xtr200 / Gladen SQX 10 (Kommer bara använda en åt gången, SQX låter guld, SPL låter mer.)
Slutsteg: Mosconi as100.4
Massive audio b2.
Som ni ser inga dåliga prylar men att fixa en bra ljudkälla är fan inte enkelt. Tröttnat på att bränna ut på skiva osv, känns 90-tal.
Iallafall, stereon är utrustad med blåtand så valen följer:
Sätta stereon i bagaget ihop med processorn.
Fördelar: Smidigt att sätta in, går på ett par timmar, Trådlös Streaming från telefonen, SPOTIFY.
Nackdel: Går inte reglera när man kör, Kvalitén på ljudet (märkbart sämre?) Risk för att ljudet hackar?
Sätta den där fram (vet ej var)
Fördelar: Köra via usb och kontrollera volym osv, Bättre kvalité på ljudet (?)
Nackdel: Vet ej vart den ska placeras, längre installationstid med 4 högnivåsignaler som ska bak till steget.
Någon som streamar med blåtand med bra prylar i bilen och kan säga sitt?
Alternativ 3: Skita i stereon och köra AUX från processorn, men telefonen är en usel ljudkälla, tips på ljudkälla isåfall?
Tacksam för svar