MC utan körkort

Alkeruden
23 mars 2014 · 227 Inlägg

Min lillebror fyller 15 år till sommarn och har köpt en vägreggad Enduro MC på 125cc och han skippar moppen helt
Så jag undrar vad som händer om han åker fast med den utan nå körkort alls om det bara blir böter eller om han måste vänta med bilkörkortet när han blir 18år

IX ____________________________________
24 mars 2014 · 1 340 Inlägg

Är väl så att det inte finns något standardsvar på dessa, Länsstyrelsen gör en helhetsbedömning när man ansöker om lämplighetsintyg, har man blivit dömd för olovlig körning så kan det skjutas upp ett halvår eller så

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Slash Saabifierad
24 mars 2014 · 2 026 Inlägg

Det blir dessutom era föräldrar som får bötesbeloppen.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Freddye
24 mars 2014 · 391 Inlägg

Föräldrarna får snacka med socialen, lillebror får vänta med körkort tills han fyllt 20. Kompis som "råkade" ut för detta.

Alkeruden
24 mars 2014 · 227 Inlägg

ok tack för alla svar ska försöka få han att låta bli den i sommar smile

Kollan
26 mars 2014 · 618 Inlägg

Jag tycker även du ska berätta att många arbetsgivare begär utdrag från belastningsregistret idag.

pukan2
26 mars 2014 · 3 182 Inlägg

blir en olovlig körning samt indraget lämplighets intyg. allt blir uppflyttat minst 1år.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang