2732
Sök

Effektökning Bmw 335i

2 Inlägg
25 mars 2014
Trådstartare
Har nyligen införskaffat bilen å har kikat runt lite på olika forum för att göra nått effekt väg.
Det första och kanske simplaste sättet är en chippning som gör relativt mycket vad jag har förstått.
Så då är de några "märken/leverantörer" som står ut lite (enligt mig)?
Å då tänker jag på vishnu/procedetuning å jb4/burgertuning, dessa två chip har en enkel installation och har en helt ok kostnad.
Men då är egentligen frågan om nån som lite mer erfarenhet å har testat/hört nått om dessa? Eller om man ska helt enkelt köra bilen till bsr i växjö å skrämma upp han lite!

Tankar råd eller tips om detta!

Mvh Mark smile

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
25 mars 2014
Kolla på autopower.se där finns det en ca 700sidor lång tråd om just effektökning utav 335i

De du nämner ä piggyback dvs trimbox och de flesta rullar runt med det men jag mappar alltid mina och min nuvarande kommer att få följande recept:

Kolfiberinsug
Dubbla luft filter
Downpipe
Större IC
Titan avgassystem (hela vägen)
Stor service och friska stift sen ska jag ladda ca 450hk till en börja och sen klättra upp tills gränsen för turbon nås.
(Finns bilar med ca 500+hk med org turbo så de ska hålla)

Men men, kolla på autopower så får du en massa nyttig att läsa!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

2 Inlägg
25 mars 2014
Trådstartare
PITSTOP skrev:
Kolla på autopower.se där finns det en ca 700sidor lång tråd om just effektökning utav 335i

De du nämner ä piggyback dvs trimbox och de flesta rullar runt med det men jag mappar alltid mina och min nuvarande kommer att få följande recept:

Kolfiberinsug
Dubbla luft filter
Downpipe
Större IC
Stor service och friska stift sen ska jag ladda ca 450hk till en börja och sen klättra upp tills gränsen för turbon nås.

haha har läst x antal sidor där, men tänkte om nån här på detta forum hade mer kunskap om just dessa chippningar smile

Men de är nog liknande setup som de kommer bli i slutändan, dock börja lite snällt !
tack för svar btw

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
25 mars 2014
inthepark skrev:
PITSTOP skrev:

Kolfiberinsug
Dubbla luft filter
Downpipe
Större IC

haha har läst x antal sidor där, men tänkte om nån här på detta forum hade mer kunskap om just dessa chippningar smile

Men de är nog liknande setup som de kommer bli i slutändan, dock börja lite snällt !
tack för svar btw

du har PM cool

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Sök