blir sjukt najs detta! ser inte alls svårt ut att turbo konvertera
Är ju inte själva tillverkningsprocesser av delar som är svår utan det är själva delen med att ha ett fullt kontrollerbart sprut som man kan med. Den delen är däremot svårare om man inte har tänkt köra på ett extrasprut vid sidan av det egentliga sprutet.
ja nu lät det mycket svårare! så det lirar inget vidare med org sprutet ?
blir sjukt najs detta! ser inte alls svårt ut att turbo konvertera
Är ju inte själva tillverkningsprocesser av delar som är svår utan det är själva delen med att ha ett fullt kontrollerbart sprut som man kan med. Den delen är däremot svårare om man inte har tänkt köra på ett extrasprut vid sidan av det egentliga sprutet.
ja nu lät det mycket svårare! så det lirar inget vidare med org sprutet ?
Alltså en motor spm är N/A är ju inte gjord för laddtryck som man kan förstå och då heller inte sprutet, visst hade det varit bra med en ECU som själv kände av hur mycket bränsle och luft den behöver trycka in men det är ju bara en dröm vissa har. Du kan klara dig utan att göra någonting åt sprutet men inte på några högre ladd, kanske 0.4/0.5bar som högst sen börjar den gå snålt och riskerar spikning (ungefär som att åka trimmad moped med för litet munstycke.)
Är ju inte själva tillverkningsprocesser av delar som är svår utan det är själva delen med att ha ett fullt kontrollerbart sprut som man kan med. Den delen är däremot svårare om man inte har tänkt köra på ett extrasprut vid sidan av det egentliga sprutet.
ja nu lät det mycket svårare! så det lirar inget vidare med org sprutet ?
Alltså en motor spm är N/A är ju inte gjord för laddtryck som man kan förstå och då heller inte sprutet, visst hade det varit bra med en ECU som själv kände av hur mycket bränsle och luft den behöver trycka in men det är ju bara en dröm vissa har. Du kan klara dig utan att göra någonting åt sprutet men inte på några högre ladd, kanske 0.4/0.5bar som högst sen börjar den gå snålt och riskerar spikning (ungefär som att åka trimmad moped med för litet munstycke.)
ahaa förstår! borde de inte räcka att uppgradera spridarna samt pump för att slippa spikningen?
ja nu lät det mycket svårare! så det lirar inget vidare med org sprutet ?
Alltså en motor spm är N/A är ju inte gjord för laddtryck som man kan förstå och då heller inte sprutet, visst hade det varit bra med en ECU som själv kände av hur mycket bränsle och luft den behöver trycka in men det är ju bara en dröm vissa har. Du kan klara dig utan att göra någonting åt sprutet men inte på några högre ladd, kanske 0.4/0.5bar som högst sen börjar den gå snålt och riskerar spikning (ungefär som att åka trimmad moped med för litet munstycke.)
ahaa förstår! borde de inte räcka att uppgradera spridarna samt pump för att slippa spikningen?
Trådinnehavaren får ursäkta för offtopic. Funkar inte riktigt på det viset, för sätter du dit större spridare kommer den kanske gå bra när du har laddtryck men när du inte har laddtryck då? Jo då kommer den få mer än vanligt också och feta på med bränsle. Pumparna brukar det inte vara några bekymmer med.
Alltså en motor spm är N/A är ju inte gjord för laddtryck som man kan förstå och då heller inte sprutet, visst hade det varit bra med en ECU som själv kände av hur mycket bränsle och luft den behöver trycka in men det är ju bara en dröm vissa har. Du kan klara dig utan att göra någonting åt sprutet men inte på några högre ladd, kanske 0.4/0.5bar som högst sen börjar den gå snålt och riskerar spikning (ungefär som att åka trimmad moped med för litet munstycke.)
ahaa förstår! borde de inte räcka att uppgradera spridarna samt pump för att slippa spikningen?
Trådinnehavaren får ursäkta för offtopic. Funkar inte riktigt på det viset, för sätter du dit större spridare kommer den kanske gå bra när du har laddtryck men när du inte har laddtryck då? Jo då kommer den få mer än vanligt också och feta på med bränsle. Pumparna brukar det inte vara några bekymmer med.
Tjenare, var ett tag sen jag skrev här, men har allt fått lite gjort på Sierran, fick in båda sierrorna i garaget och började lyfta ur turbomotorn ur den ena, som i sin tur fick åka ner i den andra karossen, även köpt ett par sitta-still stolar med bälten som ska sättas in Även köpte ett MS1 V3 sprut som jag ska börja löda in. Och satt tillbaka inredningen. Men över till bilder! Ni får ursäkta för de dåliga mobilbilderna
Ursäkta för den dåliga uppdateringen, men har haft mycket annat att göra än att hålla på i garaget ! men lite har jag allt fått gjort, dock har jag inte knäppt speciellt många bilder. men ska försöka bättre mig när de gäller bilder !
Har iallafall satt dit intercoolern och tryckrör, även byggt stolsfästen har även hunnit med att sätta upp en 6-puckad sinter lamell dock men orginal tryckplatta osv. så får se hur länge de lirar
vart och pysslat lite med sierran idag, inte haft så mycke tid att skruva så därför de går så sakta frammåt :S Har iallafall fixat oljetillförseln till turbon, byggt om tryckröret mellan insug och intercoolern, även borrat lite i framskärmen och satt dit screempipen ! Lite bilder då!
kul med sånna här byggen skulle gärna vilja göra ett liknande men har noll erfarenhet med svets vilket man typ måste ha för att genomföra Du har ingen extra V6 liggandes? eller pintomotorn med härva?