5920
Sök

Byte av avgassystem på Fiat Brava.

R-Berg
392 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
Senare till sommaren har jag tänkt att jag ska slänga på ett 2.5" rör från gren med sportkatt samt 3" utblås. Nu till frågan, vilket företag ger ifrån sig bäst effekt till ett diskutabelt pris?
Jag bor i Bålsta, vilket ligger cirkus 5 mil från Stockholm så om någon känner till någon/några firmor i närheten där så uppskattar jag svaret smile

1 723 Inlägg
23 november 2006
åk till uppsala avgasteknik. de byggde kompisens system till hans vr6a och var mycket nöjd.

Men du kan gott spara pengarna för sportkatten och lägga dem på nåt annat. Köp ett catbacksystem, det räcker till din bil.

R-Berg
392 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
falloutboy skrev:
åk till uppsala avgasteknik. de byggde kompisens system till hans vr6a och var mycket nöjd.

Men du kan gott spara pengarna för sportkatten och lägga dem på nåt annat. Köp ett catbacksystem, det räcker till din bil.

Jo jag har hört att Uppsala Avgasteknik ska vara ett riktigt bra ställe. Har läst om några som åkt till Ferrita men där är det ju för f*n svindyrt. Så vad du säger är att jag ska satsa på 2.5" från gren med catbacksystem och 3" utblås? En annan fråga på samma gång, om din kompis nu har bytt där. Jag vet en ljuddämpare jag skulle vilja ha, kan man ta med sig och dom sätter på den eller har dom kanske liknande som jag vill ha där?

1 723 Inlägg
23 november 2006
jag tänkte mer på att du kan slänga på det nya systemet direkt efter katten, och låta det andra vara orginal. Tror inte du vinner nån effekt på att byta till sportkatt. du får ett skönare ljud iaf.

Du kan säkert ta med den ljuddämparen du vill ha, å andra sidan tippar jag på att de säkert har olika att välja på där.

R-Berg
392 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
Okej. Men kan man få en viss effekt skillnad med ett catbacksystem? Iofs är man ju mest ute efter ljudet men att få lite effekt ökning sitter ju inte fel heller! smile

1 723 Inlägg
23 november 2006
jag tippar på att den lilla effektökning du får inte är värt priset du får betala. en godkänd sportkatt går på minst 2000:-, sen jobbet för avgassystemet. Hade catback på min 1,6as golf och det blev bättre ljud iaf. smile

det jag brukar säga är: köp en bil med mer effekt från början. blir billigast smile

R-Berg
392 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
Ja det är ju sant, sportkatt är ju förbannat dyrt sad.
Men då får det bli ett catbacksystem för ljudet's skull wink, Btw klockrent sagt big_smile
Senast redigerat av Hamberg (23 november 2006)

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
26 augusti 2008
sport katt kostar ändå bara en bråkdel av vad en original katalysator gör   -.-

Sök