Inför: Arningeträffarna. Nästa träff 9 maj kl. 19.30

-jakobsson
7 april 2014 · 164 Inlägg

Tja! smile

Nu är det äntligen dags att dra igång vår första Arningeträff! Det var jag och en polare som tyckte det var dags att dra igång en träff i Norrort och nu har vi fått klartecken från farbror blå att genomföra den första träffen nu på lördag.

Det blir en parkeringsplats-träff på Willysparkeringen i Arninge där vi ställer upp bilarna och lär känna fler motorintresserade.

När?: Lördag 12 april 2014 klockan 21.00 fram till midnatt ungefär smile
Var?: Parkeringen utanför Willys i Arninge. Hantverkarevägen 2, 18766 Täby

Regnar det så kan vi flytta in under tak i parkeringshuset där smile

Vi hoppas på mycket folk och bilar då det är nära till Vallentuna, Vaxholm, Täby, Åkersberga, Norrtälje, Sollentuna, Stockholm City osv.

För er som inte känner till området så väl så finns följande saker i närheten:

*Statoil (öppet till 24.00)
*Max (öppet till 23.00)
*Donken i Hägernäs (dygnet runt-öppet, 2 minuter därifrån)
*Shell (obemannad i Arninge)
*Shell i Roslags Näsby (dygnet runt-öppet, 5 min därifrån)

Var vänliga och respektera att vi är två pers som lagt ner mycket tid för att få igenom detta och står som ansvariga för träffen så lämna alkoholen hemma, skräpa inte ner och "måste" ni börna så åk iväg en bit och gör det alltså inte på parkeringen där vi håller hus smile

Evenemang på facebook: https://www.facebook.com/events/7423422 … 5/?fref=ts

Ta med er ett gott humör och fina bilar så ses vi förhoppningsvis där!

Senast redigerat av -jakobsson (20 april 2015)

Nightmare89
7 april 2014 · 939 Inlägg

Jäkligt intressant dethär=  Har ju inte varit någon RIKTIGT bra träff på Norr sedan FNM las ned..  Tråkigt nog så e jag inte hemma den 12 men komemr mer än gärna om det är träff den 19 igen^^

-jakobsson
8 april 2014 · 164 Inlägg

Nightmare89 skrev:
Jäkligt intressant dethär=  Har ju inte varit någon RIKTIGT bra träff på Norr sedan FNM las ned..  Tråkigt nog så e jag inte hemma den 12 men komemr mer än gärna om det är träff den 19 igen^^

Ja vi hoppas att det kan bli bra smile joo, klart du är hemma den 12fte :o andra träffen är inplanerad den 10 maj hmm men vi får se hur det går och om vi eventuellt kan lägga den tidigare

Senast redigerat av -jakobsson (8 april 2014)

Nightmare89
8 april 2014 · 939 Inlägg

hm 10maj e nog inget bra datum dessvärre=   Västerås kör sin första då=

Errorist
8 april 2014 · 157 Inlägg

Kanske kommer. Mycket krångel med skithögen just nu..

BLAOW
8 april 2014 · 77 Inlägg

man skall alltså åka dit för alla 740 raggare ska stå och blästra sönder andras bilar.

Fiat 500c "nuova 0.5L" (1957)
Nightmare89
8 april 2014 · 939 Inlägg

BLAOW skrev:
man skall alltså åka dit för alla 740 raggare ska stå och blästra sönder andras bilar.

Du kan ju blästra tillbaks ju=big_smile  Tänk på mig som är försvarslös å inte kan....

-jakobsson
8 april 2014 · 164 Inlägg

BLAOW skrev:
man skall alltså åka dit för alla 740 raggare ska stå och blästra sönder andras bilar.

Menar du allvar? Hur kan du tycka att denna av alla träffar verkar vara en "epaträff" innan den ens har ägt rum? Som jag skrev i första inlägget så har vi fått klartecken från polisens sida att hålla detta vilket gör att de säkert rullar förbi en sväng så "740-raggarna" inte vågar börna och jag skrev dessutom att vi INTE vill ha något sladdande och börnande på parkeringen

Senast redigerat av -jakobsson (8 april 2014)

BLAOW
8 april 2014 · 77 Inlägg

Nightmare89 skrev:

BLAOW skrev:
man skall alltså åka dit för alla 740 raggare ska stå och blästra sönder andras bilar.

Du kan ju blästra tillbaks ju=big_smile  Tänk på mig som är försvarslös å inte kan....

Räcker det inte med träffarna i barkaby varje fredag istället då ?

Fiat 500c "nuova 0.5L" (1957)
BLAOW
8 april 2014 · 77 Inlägg

-jakobsson skrev:

BLAOW skrev:
man skall alltså åka dit för alla 740 raggare ska stå och blästra sönder andras bilar.

Menar du allvar? Hur kan du tycka att denna av alla träffar verkar vara en "epaträff" innan den ens har ägt rum? Som jag skrev i första inlägget så har vi fått klartecken från polisens sida att hålla detta vilket gör att de säkert rullar förbi en sväng så "740-raggarna" inte vågar börna och jag skrev dessutom aytt vi INTE vill ha något sladdande och börnande på parkering

Alla vet hur det slutar, nedskräpning är standard, folk kommer supa.. dom skiter ju i det där. Stå o burna händer alla gånger för att fånga uppmärksamheten.
Är det inte kommunen som ska godkänna att man ska få stå där? för jag antar att dom hyr ut lokalen åt willys.

Fiat 500c "nuova 0.5L" (1957)
-jakobsson
8 april 2014 · 164 Inlägg

BLAOW skrev:

-jakobsson skrev:

BLAOW skrev:
man skall alltså åka dit för alla 740 raggare ska stå och blästra sönder andras bilar.

Menar du allvar? Hur kan du tycka att denna av alla träffar verkar vara en "epaträff" innan den ens har ägt rum? Som jag skrev i första inlägget så har vi fått klartecken från polisens sida att hålla detta vilket gör att de säkert rullar förbi en sväng så "740-raggarna" inte vågar börna och jag skrev dessutom aytt vi INTE vill ha något sladdande och börnande på parkering

Alla vet hur det slutar, nedskräpning är standard, folk kommer supa.. dom skiter ju i det där. Stå o burna händer alla gånger för att fånga uppmärksamheten.
Är det inte kommunen som ska godkänna att man ska få stå där? för jag antar att dom hyr ut lokalen åt willys.

Behöver inte bli så. Tur att det finns folk som är mer optimister än dig iaf wink Tillstånd från polisens sida och godkännande från lagfaren markägare, i detta fall privat ägare, så vi har koll

Senast redigerat av -jakobsson (8 april 2014)

Nightmare89
8 april 2014 · 939 Inlägg

BLAOW skrev:

-jakobsson skrev:

BLAOW skrev:
man skall alltså åka dit för alla 740 raggare ska stå och blästra sönder andras bilar.

Menar du allvar? Hur kan du tycka att denna av alla träffar verkar vara en "epaträff" innan den ens har ägt rum? Som jag skrev i första inlägget så har vi fått klartecken från polisens sida att hålla detta vilket gör att de säkert rullar förbi en sväng så "740-raggarna" inte vågar börna och jag skrev dessutom aytt vi INTE vill ha något sladdande och börnande på parkering

Alla vet hur det slutar, nedskräpning är standard, folk kommer supa.. dom skiter ju i det där. Stå o burna händer alla gånger för att fånga uppmärksamheten.
Är det inte kommunen som ska godkänna att man ska få stå där? för jag antar att dom hyr ut lokalen åt willys.

Synd om den som står å bränner däck vid min bil då..  Hej fälgkors=

Nightmare89
8 april 2014 · 939 Inlägg

BLAOW skrev:

Nightmare89 skrev:

BLAOW skrev:
man skall alltså åka dit för alla 740 raggare ska stå och blästra sönder andras bilar.

Du kan ju blästra tillbaks ju=big_smile  Tänk på mig som är försvarslös å inte kan....

Räcker det inte med träffarna i barkaby varje fredag istället då ?

Vet du inte att den gruppen som körde dessa träffar INTE finns längre för den träffen?  Folk samlas där just för att det alltid varit så å inte för att någon riktigt håller i den längre

Dotzie
8 april 2014 · 485 Inlägg

Mycket bra initativ, låter jättebra tycker jag, seriösitet håller i längden och lockar flera fina bilar vartefter den ordnas isåfall. Det behövs ju fler ställen där seriöst motorintresserade kan kolla varandras bilar utveckla nätverk.

-jakobsson skrev:

BLAOW skrev:

-jakobsson skrev:

Menar du allvar? Hur kan du tycka att denna av alla träffar verkar vara en "epaträff" innan den ens har ägt rum? Som jag skrev i första inlägget så har vi fått klartecken från polisens sida att hålla detta vilket gör att de säkert rullar förbi en sväng så "740-raggarna" inte vågar börna och jag skrev dessutom aytt vi INTE vill ha något sladdande och börnande på parkering

Alla vet hur det slutar, nedskräpning är standard, folk kommer supa.. dom skiter ju i det där. Stå o burna händer alla gånger för att fånga uppmärksamheten.
Är det inte kommunen som ska godkänna att man ska få stå där? för jag antar att dom hyr ut lokalen åt willys.

Behöver inte bli så. Tur att det finns folk som är mer optimister än dig iaf wink Tillstånd från polisens sida och godkännande från lagfaren markägare, i detta fall privat ägare, så vi har koll

My car Brings Me Women
Xog
8 april 2014 · 238 Inlägg

Kommer förbi och kollar smile

Mvh
Ola Ekegren
Freddy80
9 april 2014 · 23 Inlägg

Kommer förbi jag med smile   det blir trevligt .

Mvh Fredrik

Toyota RAV4 "FXE 4x4" (2004)
Toyota Corolla "Fat Bluebrid" (1997)
love_evo
9 april 2014 · 38 Inlägg

Kommer kanske

Mojfen
10 april 2014 · 40 Inlägg

Kommer förbi.
Om jag orkar tvätta supran den är ju såååååå skitig nu =/

balken86
10 april 2014 · 14 Inlägg

Jag tittar också förbi en sväng.. nice att se lite bilar:)

alex
-jakobsson
10 april 2014 · 164 Inlägg

Errorist skrev:
Kanske kommer. Mycket krångel med skithögen just nu..

Hoppar du får ordning på´t! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang