Touchskärmen funkar inte, iphone5, hemförsäkring?

baltis
9 april 2014 · 1 948 Inlägg

En iphone fråga borde väl passa här!

Telefonen är en iphone 5. Vid några tillfällen har telefon hängt sig under användning och skärmens touchfunktion har slutat fungera (bilden är det inga fel på dock). Knapparna däremot har funkat bra!
Vid tidigare tillfällen har det tagit 15min - 1 timma för telefonen att vakna till liv igen och sen har den funkat klockrent i flera dagar och veckor...

Nu däremot har det gått 5h och den vill inte vara med alls hmm Har provat att starta om den flertalet gånger och uppdaterat programvaran men inget hjälper.
Telefonen är inte mycket mer än 4-5månader, fick ny på garantin utav telia dock sa dom att denna nya telefonen fick jag bara 3 månader garanti på (får dom göra så?), så garantin har ju gått ut...
Tappad ganska många gånger och hårt men inga sprickor i den...

Tips och ideer? Eller e det bara å bita i det sura äpplet och åka å köpa ny imorgon? Hur funkar det med telefoner och hemförsäkring, kan man köpa ny nu och sen få pengar utav dom eller brukar bolagen envisas med att köpa telefonen åt dig istället för att ge kontant ersättning?

Noxxer
9 april 2014 · 1 482 Inlägg

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Checka ditt serie nr på luren så ser du om du har garanti på den eller inte. Kanske inte genom Telia då men hos Apple kanske garantin fortf gäller.

BLT Service
Theracords Music Label
baltis
10 april 2014 · 1 948 Inlägg

Noxxer skrev:
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Checka ditt serie nr på luren så ser du om du har garanti på den eller inte. Kanske inte genom Telia då men hos Apple kanske garantin fortf gäller.

tack för tipset!
Garantin hade gått ut men telia och försäkringsbolaget löste det bra, telia ville ha 2900 för en "utbyteslur" som jag får när jag lämnar in min trasiga i butiken. Försäkringsbolaget satte över 1400 (2900-1500 självrisk) direkt, dom ville inte ens se kvitto....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang