Personligfiering av min nya V70 R Design

Jag vill göra om min bil så den passar mig.
  • 104 Följare
  • 93 277 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 december 2015
Bilnorden
20 januari 2015 · 294 Inlägg

Man kan inte åka runt i en original bil, det går inte. Sugen på 20" men då måste man sänka, annars så ser det ju helt stört ut, hustrun är inte så jätte sugen på det(åk sjuka).

Djo
20 januari 2015 · 10 157 Inlägg

Bilnorden skrev:
Man kan inte åka runt i en original bil, det går inte. Sugen på 20" men då måste man sänka, annars så ser det ju helt stört ut, hustrun är inte så jätte sugen på det(åk sjuka).

Original sport chassi sänkningen ligger på vadå 40 mm den är ju lagom och åksjuk blir man ju lättare av en högre mjukare bil iallafall i teorin.

Ne original är ju inte så upphetsande.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Bilnorden
20 januari 2015 · 294 Inlägg

15mm tror jag, hon klarar inte för stötiga bilar

S60T
22 januari 2015 · 38 Inlägg

Pren lagd wink

Volvo S80 "Polestarlook" (2007)
Bilnorden
22 januari 2015 · 294 Inlägg

Tack

Djo
23 januari 2015 · 10 157 Inlägg

Bilnorden skrev:
15mm tror jag, hon klarar inte för stötiga bilar

Ja det har du nog rätt i jag som tänkte fel. Tycker ej dom bilarna är speciellt stötigare mot original men ja du får ta damen på en tur i en bil med sådan fjädring få se vad hon tycker vetja. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Bilnorden
6 februari 2015 · 294 Inlägg

Har pratat med Simons om mitt lilla röriga problem. Kommer att åka till dom när vädret blivit bättre (läs vår), dom ska montera en satts som kommer att passa min bil... Nöjd, väldigt nöjd.

Bilnorden
28 februari 2015 · 294 Inlägg

Har numera en ledramp på bilen, grymt ljus mycket bättre än jag trodde.

https://www.youtube.com/watch?v=U4aMdruMy8Q

Senast redigerat av Bilnorden (4 mars 2015)

FreddieL
16 mars 2015 · 278 Inlägg

Bilnorden skrev:
Man kan inte åka runt i en original bil, det går inte. Sugen på 20" men då måste man sänka, annars så ser det ju helt stört ut, hustrun är inte så jätte sugen på det(åk sjuka).

Hallå... du får lägga upp lite fler bilder ju!! smile

Jag har att på coils på min, installerade på Volvo. Inget problem med nivåregleringen eftersom den bara blir inaktiv. Ställer inte till något med garantier mm eftersom det bara är urkopplat. Sen kan du ju ställa fastheten i många coils vilket gör att de går att anpassa efter smak. Nu har jag mina väldigt stumma och skall väl ner någon cm till men tycker inte att det skadar komforten nämnvärt. Visst är det så att man får tänka sig för vid kanter och gupp men så länge du inte åker över en allt för köldskadad väg fungerar det perfekt (och min kära hustru är oxå åksjuk... dock beror nog hennes magkänslor i baksätet att man inte alltid håller sig till rek. fart).

So I say, GO FOR IT wink

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Bilnorden
16 mars 2015 · 294 Inlägg

Har inte gett upp tanken än, men får se blir inte i år iaf. Ska börja med sportsystemet och Lackbehandling,  ska byta förtält oxå. Kanske byter till facelift baklampor, behöver bara komma på något sätt att slippa den kromade listen längst ner. Har funderat på några alt röd tona över listen eller måla svart några alternativ. Synd att man inte kan plocka isär lampan och lacka listen i tex bilens färg.

Bilnorden
5 april 2015 · 294 Inlägg

Har skruvat på Sommar uppsättningen.

http://i695.photobucket.com/albums/vv317/The_Swede/Mobile%20Uploads/7376c193-4d60-46e2-a160-6dc6de8f05ba.jpg

FreddieL
5 april 2015 · 278 Inlägg

Samma här!! Vilken jäkla skillnad, känns som om bilen bara gliiiiider fram över asfalten och greppet.... mmmmmmm

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Bilnorden
5 april 2015 · 294 Inlägg

Har väntat ett tag på denna dag, skulle byt till förra helgen, men vi skulle dra husvagnen till Jönköping så jag väntade tills det var gjort. Så nu är det avklarat.

FreddieL
5 april 2015 · 278 Inlägg

Bilnorden skrev:
Har väntat ett tag på denna dag, skulle byt till förra helgen, men vi skulle dra husvagnen till Jönköping så jag väntade tills det var gjort. Så nu är det avklarat.

Varit på Elmia?! Körde fram och tillbaka i fredags. Lång dag men satans så mycket spännande bilar och byggen det fanns!!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Bilnorden
5 april 2015 · 294 Inlägg

Var där i Fredags, fick jobba lite innan jag åkte. Fanns mycket spännande o se.

Syncheden
6 april 2015 · 66 Inlägg

Hej, snygg v70. Kollar på Artio 19 till min r-design och undrar vad du har för däckdimension på dina?

Bilnorden
6 april 2015 · 294 Inlägg

235/45

Syncheden
6 april 2015 · 66 Inlägg

ok, tack. men stämmer de verkligen? 235/45-19 verkar väldigt högt till v70

Bilnorden
6 april 2015 · 294 Inlägg

Nej fel,  235/40 är det. Minnet sviker

J_Jespersen Båtmek
14 april 2015 · 720 Inlägg

Håller med angående facelift bakljusen, snyggt med ledslingan, men kromet faller mig ej i smaken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang