Nån som vet hur många rms watt dom är på? Nån som kör med dom?
Räkna inte med att dem tål mer än 300 w rms. Inte ens på PYLE hemsida står det nåt om effekt i rms.
Vet ingen som kör med PYLE men priset speglar väl kvaliten. Men dunkar nog på bra ändå. Men köper man en sån här bas så vet man ju inte när den ska paja.
Nån som vet hur många rms watt dom är på? Nån som kör med dom?
Räkna inte med att dem tål mer än 300 w rms. Inte ens på PYLE hemsida står det nåt om effekt i rms.
Vet ingen som kör med PYLE men priset speglar väl kvaliten. Men dunkar nog på bra ändå. Men köper man en sån här bas så vet man ju inte när den ska paja.
Jo nån jätteeffekt trodde jag inte på. Finns det bättre basar för liknande peng??
Kan nog vara svårt att ge råd om 12" bas i den prisklassen gissar jag, men om du väljer att köpa en sån där bas så har jag två teoretiska lådförslag.
Sluten låda på 60 liter netto och ingen dämpull, men du kan testa att sätta ull om du vill. Portad låda på 80 liter netto och 150 cm2 slotport (30x5 cm) som är totalt 26 cm lång.
Måste vara 10" får tyvärr inte plats med 12". Ska sitta under hatthylan i en cadillac -67. Eller kommer det låta bättre i bilen om jag har basarna ut mot bagaget istället för basarna mot ryggstödet?
Måste vara 10" får tyvärr inte plats med 12". Ska sitta under hatthylan i en cadillac -67. Eller kommer det låta bättre i bilen om jag har basarna ut mot bagaget istället för basarna mot ryggstödet?
Vet inte riktigt hur ditt bagage ser ut.
Du kanske får plats med 12" om du vinklar lådan lite. Men annars får du ju köra med 10".
Om du kan få det riktigt tätt omkring lådan så rikta den framåt in mot kupén. Annars spelar det inte så stor roll. men du kan ju testa båda håll ändå. Å vill du visa upp ditt ljud är det ju roligare om man ser basarna.
Jag skulle sätta basarna mot kupen och täta runt om och sen sätta en MDF skiva mot bagaget sett och satt steg på den.
Nu hade jag råkat blanda ihop 10" och 12" i mitt tidigare inlägg. Porten kan göras med mindre area och den blir kortare, men lådvolymen är samma och dessutom gäller det alltså bara till en bas.