SVT - Världens sämsta TV kanal

terazzi
24 november 2006 ·

Ja som rubriken säger,finns det någon som tycker SVT är bra?
Deras program dom satsar på är ju bara sånt larvigt!!

Nån annan som känner så här?
INGET INTRESSANT
INGA BRA PROGRAMLEDARE
UTTRÅKANDE

Inte sett nåt intressant där på 3 år
Okej dem ska ha CRED för dem första Robinson programmen och trafikmagasinet, men inget annat!!!

Senast redigerat av terazzi (24 november 2006)

MilleN
24 november 2006 · 9 108 Inlägg

Håller med, ändå tvingas folk betala tv-avgift för bara dom kanalerna.

Längtar efter att det blir helt digitalt, då kan man förhoppningsvis välja bort svt så man slipper betala för skiten.. Enda gången jag tittar på 1,2 eller 4an är om det är något extremt viktigt sportevenemang men det händer inte ofta.


edit: Jag tycker det är bra att man slipper reklampauser, men man borde tillåta sponsring av program. En annons i början och slutet av ett program som det brukar vara på t.ex. sportevenemang.. "programmet sponsras av XXX". Då skulle dom antagligen få in hutlösa mängder pengar eftersom dom trots allt har höga tittarsiffror.

Senast redigerat av MilleN (24 november 2006)

terazzi
24 november 2006 ·

MilleN skrev:
Håller med, ändå tvingas folk betala tv-avgift för bara dom kanalerna.

Längtar efter att det blir helt digitalt, då kan man förhoppningsvis välja bort svt så man slipper betala för skiten.. Enda gången jag tittar på 1,2 eller 4an är om det är något extremt viktigt sportevenemang men det händer inte ofta.


edit: Jag tycker det är bra att man slipper reklampauser, men man borde tillåta sponsring av program. En annons i början och slutet av ett program som det brukar vara på t.ex. sportevenemang.. "programmet sponsras av XXX". Då skulle dom antagligen få in hutlösa mängder pengar eftersom dom trots allt har höga tittarsiffror.

Ja slippa reklampauser kan jag hålla med om är bra smile
hehe håller med dig på det!

Hee-Maan
24 november 2006 · 3 113 Inlägg

kanal 5 är absolut den bästa! smile

Semper Fi
c0nne
24 november 2006 · 401 Inlägg

mja 1an o 2an har inte mycket bra inte, men ibland kör dom rätt gryma humorprogram. smile

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
lundwall
24 november 2006 ·

För att snegla på subject... SVT är inte en tv-kanal smile

När jag var liten så fanns bara SVT. Allting handlade om hur farligt USA var och hur bra Sovjet var. Ni har ju själva sett i 100 Höjdare hur Siewert Öholm har ett helt debattprogram om "vasp" som han uttalar W.A.S.P... "Vi ar satans pipel". Och Drutten & Gena, denna underbara sovjetiskproducerade dockteater.

Gällande TV-avgiften så är den bara en hemsk kvarleva från sovjetsveriges dagar, och är sedan Sveriges medlemskap i EU dessutom olaglig. Jag har aldrig betalt en krona, och skulle aldrig få för mig att göra det, även om det säkert händer att jag av misstag tittar på SVT.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
24 november 2006 · 3 804 Inlägg

Ja tycker dom ska ha GRYMT stor cred till att dom dissar reklamen... så JÄVLA trött på reklam.. palla ha 2 reklam pauser lixom mitt i ett simpsons avsnitt på 20min sjukt..

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (24 november 2006)


Bmw osv..
lundwall
24 november 2006 ·

UseDubbelTurbo skrev:
Ja tycker dom ska ha GRYMT stor cred till att dom dissar reklamen... så JÄVLA trött på reklam.. palla ha 2 reklam pauser lixom mitt i ett simpsons avsnitt på 20min sjukt..

Ja, jag tycker nästan sämre om reklam än SVT smile

Jag följer inga tv-serier på tv längre, det jag vill följa tankar jag hem. Då kan jag se det när jag vill, hur jag vill och där jag vill.

andreas_940
24 november 2006 · 498 Inlägg

Jag tycker SVT är helt ok.
Visst de har ju inte jättemycket film osv, men ändå ett bra kanalutbud.

Värre med TV4 då, som jag tycker är en riktig wannabe kanal!

Några bra program/serier på SVT då
+Fråga Anders & Måns
+Packat & klart
+Mäklarna
osv...
Sedan tycker jag även SVT har bättre nyhetsuppläsning än ex TV3, TV4, iofs väljer man INTE TV3 om man ska kolla nyheter.

Turbo_Erik
25 november 2006 · 526 Inlägg

andreas_940 skrev:
Jag tycker SVT är helt ok.
Visst de har ju inte jättemycket film osv, men ändå ett bra kanalutbud.

Värre med TV4 då, som jag tycker är en riktig wannabe kanal!

Några bra program/serier på SVT då
+Fråga Anders & Måns
+Packat & klart
+Mäklarna
osv...
Sedan tycker jag även SVT har bättre nyhetsuppläsning än ex TV3, TV4, iofs väljer man INTE TV3 om man ska kolla nyheter.

Ja Mäklarna är riktigt bra, likaså
Fråga Anders & Måns
Nyheterna
och en massa dokumentärer..

Tycker det är helt ok..

TV4 är sanslösa,, reklam reklam reklam... Mitt i nyheterna

FL3JM Inga konstigheter
25 november 2006 · 2 064 Inlägg

Discovery  är den enda jävla kanalen man behöver ju. Dom har ALLT. Skitmycket motorgrejjer, mythbusters, American Choppers, Extreme Machines, How does it work? osv. helt perfekt!
Kollar också på MTV då det är Pimp My Ride. smile

Polluxe
25 november 2006 · 303 Inlägg

Det är enbart nyheter jag ser på SVT-kanalerna, kanske någon film på TV4 (vrede åt reklam mitt i filmer!)


Tv-avgifterna lär vi inte komma undan hur vi än tar in TV (analogt/digitalt)  "Äger du en TV ska du betaaala för att få se TV.. amen!"

Å vad gäller Discovery.. helt klart en bra kanal men tycker ändå de har tappat lite senaste tiden..  Då ligger Discovery Science bättre till för mej...

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Sushikocken Sleeper
25 november 2006 · 3 084 Inlägg

Polluxe du får tänka på att en jävla box kostar 300 spänn i månaden det e ju inte ens värt att se på tv längre  jag skulle kunna skrota dumburken och sitta vid den här dumburken istället.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Redbull Moderator+
25 november 2006 · 1 081 Inlägg

Jag skulle absolut inte betala för det om man fick välja...

Dock är det inte bara skit, Mäklarna som nämns ovan är ju grymt bra med en av sveriges bästa skådespelare enligt mig, sen finns även Kvarteret skatan som är relativt nytt. Fråga anders och måns är även det sevärt + en hel del annat. Och visst är det skönt med en reklamfri kanal, dessutom ska SVT ha en tummen upp för att dom fortfarande håller kvar iaf en del klassiska underhållningsprogram och inte bara kör tråkiga jävla dokusåpor osv.

Sen bara dom kör igång en fullständig reprisering av Rederiet så ska jag betala dubbel tv-avgift big_smile

Mvh

Vem jag?
terazzi
25 november 2006 ·

oj trodde inte så här många skulle svara big_smile men trevligt se det iaf!!
tycker Discovery och MTV är dem bästa kanalerna ever big_smile

jonesono Personal- och beteendevetare
25 november 2006 · 1 082 Inlägg

Hur ofta har tv3, kanal 5 etc något att komma med förutom simpsons på 3:an och hederliga Macgyver på 5:an och en och annan film? Och all jävla reklam sen!!
Svt kommer med fler program med kvalité i sig än de andra kanalerna tillsammans (bortsett från discovery som är klart underskattad).

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
lundwall
25 november 2006 ·

Att TV3 och Kanal 5 är sämre än SVT, gör inte SVT bra. Dessutom förstår jag verkligen inte varför jag som inte utnyttjar SVT ska betala för det.

jonesono Personal- och beteendevetare
25 november 2006 · 1 082 Inlägg

lundwall skrev:
Att TV3 och Kanal 5 är sämre än SVT, gör inte SVT bra. Dessutom förstår jag verkligen inte varför jag som inte utnyttjar SVT ska betala för det.

Svt har många program som är bra med kvalité i sig.. börja kolla så kanske även du fattar tycke smile Vad är bra tv enligt dig?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
peternb84
25 november 2006 · 199 Inlägg

Enligt vetenskapliga undersökningar är SVT även de som har mest politiskt vinkling på till exempel sina nyheter. Dessutom ska tvingas man betal för det och inte lite heller. Om man tittade lite på deras 50-års gala visade var även den politiskt vinklad. SVT som marknadsför sig som fri TV, jo in my ass...

Och framför allt, VARFÖR ska inte SVT vara utsatt för samma konkurrens som alla de andra kanalerna är?? Om de nu har så bra program så skulle de ju ändå lätt överleva den..

carnageman Rallyförare
25 november 2006 · 1 075 Inlägg

Nån som såg partiledarutfrågningen innan valet på SVT?
Som både Expressen & Aftonbladet skrev:
Det är inte svårt att gissa vilket lag program-ledarna kommer rösta på.

Undrar varför alliansen vill bli av med SVT & SR?
Det är ju trots allt en hel del överskjutande skattevinster på TV-avgiften så det kan knappast bero på ekonomiska skäl.
Nä gott folk, dummare än så är inte borgarna, dom vet att det är en propaganda-maskin vars färg är röd och dess ändå politiska mål är att utmanövrera det blå laget inför nästa val.
Alla reportrar & journalister & programledare som arbetar på SVT & SR är "vänsterriktade"

TV4 däremot har anställt både höger & vänsterfolk. TV4 är nog den tv-kanalen som är mest "oberoende". Inga kanaler är helt oberoende.
Av alla svenska kanaler är SVT den som är extremast politiskt vinklad...
Och det pröjsar en del losers för big_smile
Man kan bara garva smile smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang