5335
Sök

Hur mycket glapp får det vara i hjullagren bak Volvo 740

627 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Hej som tråden lyder min hjullager bak glappar lite jag kan dra ut drivaxeln 1mm ungefär men det låter inget när jag kör med bilen och så klickar det om lagren om jag gungar bilen. Är det någon fara köra så här, något litet glapp ska det väl vara i ett lager?
Senast redigerat av volvo-93 (27 april 2014)

6 740 Inlägg
27 april 2014
kolla om drivaxeln är ordentligt åtdragen först. Ska inte vara något glapp där. Om det är lagret som är skrot så är det enklare o köpa en ny drivaxel på skroten o sätta dit smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

627 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Det har varit glapp där i några år men det har inte blivit värre, ville bara kolla nu om någon annan har samma problem smile Var ute nu och lyfte upp bilen och kände på däcket då hittade jag inget glapp men om jag plockar bort bromsarna och känner på axeln så finns det ett litet glapp. Så egentligen verkar det nog inte vara någon fara det är väl mer om känner ett glapp om man drar i däcket?
Senast redigerat av volvo-93 (27 april 2014)

2 035 Inlägg
30 april 2014
Henkix skrev:
kolla om drivaxeln är ordentligt åtdragen först. Ska inte vara något glapp där. Om det är lagret som är skrot så är det enklare o köpa en ny drivaxel på skroten o sätta dit smile

Alltid svårt det där med lager. Jag som inte hållt på jättemycket med skruvande vet inte riktgit när det är dåligt.

Så jag skulel köpt nytt lager om det inte är svårare än att dra ut drivaxeln. Självklart är det ju säkert billigare och smidigare med en begagnad. Men då kanske man sätter på en drivaxel med ännu sämre lager.

Biljudsveteran sen 1984!

Sök