5248
Sök

Ram/vevlager ras efter toppacknings byte hur kan det vara möjligt volvo 740.

773 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
hej, jag hade fått en dåligt toppackning på 740in så jag körde me bilen ett tag sen så rev jag av toppen och skickade iväg den på planing 0,8mm för att den skulle bli rak så ganska duktigt skev wink men när jag monterat tillbaka allt som man skulle göra med moment osv.. ny olja 10w-40 och sen blev det provstart då gick han skit fint men sen när jag monterade tillbaka kylare osv.. så nu knackar han så in i helvete?
är det möjligt att man fått ram/vevlager ras efter detta? mvh love

4 586 Inlägg
27 april 2014
Glykolen tar död på lagerna i motorn. Ifall man fortsätter och köra så är det bäst att byta hela motorn.

Hade motorn blandat olja och glykol ? Brukar bli som sirap och ger inte bra smörjning alls
Senast redigerat av jocke_gronberg (27 april 2014)

773 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:
Glykolen tar död på lagerna i motorn. Ifall man fortsätter och köra så är det bäst att byta hela motorn.

Hade motorn blandat olja och glykol ? Brukar bli som sirap och ger inte bra smörjning alls

ja det hade den men jag körde bara på vatten. den hade inte så mycket vatten i oljan den var grå inte som grädde.
Senast redigerat av tvedberg (27 april 2014)

773 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:

men borde det inte vara konstigt att den gick som den skulle när packningen var gången och sen när man byter den och i med ny olja så börjar han gå dåligt?

514 Inlägg
27 april 2014
I och med att du kört med taskig packning ett tag så har vattnet förstört lagren i motorn

Sök