Chevy_4400 skrev: Vafan är oddsen! Jag, pappa och brorsan var iväg och tittade på denna bara för ett par dagar sen Fick ett tips av en polare att en han kände hade en rekord c coupé att sälja för småpengar, men när vi anlände visade det sig att det varken var en c eller coupé och blev därmed inget köp heller. Men kul att se att den inte bara blev ståendes
Haha visst r världen liten! Killen som hade denna körde kollegans gamla bil, också stor chans nu är den mer i delar än när ni såg den, ska svetsa upp den innan kör den till bilprovningen för att sen bygga om
Har fått fixat och kollat lite idag Mätt upp bilen framtill för att se hur mycket plats man har att leka på, alltid bra att veta Håller på att leta delar för fullt, allt från chassi till strålkastare och ny dörr till förarsidan, lite trist i botten. Med skärmarna av var de lätt att bedöma rostens omfattning innanför, verkar inte helt meningslöst enligt mig. Allt mtrl finns så nu skall bara tiden hittas.
Allt mtrl utom skärmkanterna finns. Har en pärm med delar som är tänkta till bilen, så man får en liten överblick och bra planering på projektet så de inte skruvas i alla ändar samtidigt projektet i pappersform
Sitter här och kollar runt lite på problemlösningar. Verkar som det skall vara ganska enkelt med volvo 240 huvudbromscylinder och sen en bromsservo från antingen suzuki swift eller nissan micra k10. Även volvo spindel med stålhylsor som insatser skall passa in bra i en opel. På de viset får man 5x108 fram och detta är till fördel om jag nu skall byta nakaxel också till nya motorn och växellådan. Detta har förutsättningarna att bli bra Tanken är att passa in maskinen snart för att se hur allt får plats
nixon89 skrev: Hörru tomte nissen. Jag har cad ritningar med mått på distans hylsorna för volvo lagren om du vill köra 240 nav
Tack! Ska först se vad de e för nav svärfaren har hemma Får fatt i två strålkastare, 2 speglar och en skärmkant idag. Ska bli kul att få ihop skiten. Tänkte hämta 1900-motorn i veckan så den finns hemma för besiktningen.
Ny motor beställd, lite i linje med nixons fast ändå inte sugis på 2,6l, kan bli spännande Bör trilla in i veckan redan först bes sen blir det kanske en förgasare på de eller tre
Samtal från skoten där ja köpte motorn. Allt som saknas skulle vara startmotor, generator och fördelare. Bör komma i slutet av veckan eller på måndag, hade en leveranstid på 1-3 arbetsdarag. Väntar spänt nu! Tänkte ta ett ryck med bilen nu i helgen, hoppas på att få en massa gjort. Hämtar 1900-motorn och växellådorna idag så att allt finns hemma tills det är dags. Ska se vad jag kan lösa i besiktningsväg för att få bygget lagligt med så lite insats det går. Den som lever får se
Så, nu e 1900-motorn hemma tillsammans med två växellådor. Nu ska bara den andra CIH-motorn också landa. Bör den göra denna veckan om jag har tur. Pratade med skroten idag, saknas bara fördelade på motorn, allt annat skall finnas så när som startmotor och generator. Ska se om de passar som sitter på 1900-motorn.
Nu fattas jag en dörr och en skärmkant, de är allt jag vet i dagsläget
Lite fixat idag kollat över de nya delarna, strålkastare x 4, speglar, kofångare fram och bak samt de två lådorna med 1900 motorn. Blir nog så att 6an som landar imorgon vid Lunch åker i redan i första läget för enkelhetens skull. Blir den och 240 låda, blir nog bra ett tag innan man byter till omega växellåda. Plockade hem skärmarna. Lite som skall göras rent och någon bula att rikta. Nästa vecka blir de ett riktigt ryck!