Fick av bromsservo och huvudbroms igår så nu kan även vänster fram få smaka vinkelslip! Lite mer meck på denna sida då rattaxel kommer ut på denna sidan så där tiller lite extra fästen och skit men de ska nog bli bra bestämt mig för bromsar också, blir rekord 2,2 skivor fram och volvo 240 ok. Bak blir de vw golf ok, audi 80 skivor, kan nog bli bra ska köra på koppling från rekord 2,2 ockaå och de har jag lyckats hitta nu så de tar sig
Funkar kopplingen lot den motor n då? Tänkte att motorn är väl rätt bra starkare än vad rekordens koppling var avsedd för eller...?
Nä den ska tydligen palla det, ett tag iaf Nu e de beställt iaf tillsammans med bromsslangar till oken bak och rekord 2,2 skivor fram. Har hört mig för lite nu och fått nys om några gamla volvo 240 bromsok som jag är rätt spiss på. Ska se om man kan så när som färdigställa hjulhuset vf ikväll så kan man rycka huven och slipa ner i motorrummet för att lägga ett lager färg innan man petar i nya motorn. De tar sig bit för bit nu
Så ja, en söm kvar på höger sida innan skärmen åker på där. Vänster sida klar, sjukt gott! Hämtar svänghjul och ok fram efter jobbet så väntar vi bara på koppling och bromsslangar bak för att få ihop bromsarna.
Ska se hur mycket som hinns med i helgen, kanske kommer en motor och växellåda på plats
Svänghjul, nållager och centreringsverktyg för kopplingen hämtat. Svänghjulet passar inte på veven, fel bultmönster och skruvarna e för långa, surt lite inne på om man kan ta upp två av hålen lite i avänghjulet för 4 av 6 skruvar passar i veven. Dock behöver jag ha tag i 6 skruvar som är betydligt mycket kortare. Men, framgång gjordes ändå ikväll, rosten klar i höger hjulhus också, skönt! Nu sa de rostskyddas och motorrummet skal städas upp något innan motorn landar på plats
Blunder av mig! Lite många timmar med bilar igår, behövde bara sova på saken för nu passar svänghjulet! Skruvhålen i veven sitter troligtvis inte helt symetriskt så fick pussla lite men nu passar det! ska rostskydda hjulhusen innan skärmarna åker på och väntar på att min koppling ska dyka upp innan motorn kan leta sig på plats i sin "nya" kaross. Sen återstår de roligaste innan start, el........
Blunder av mig! Lite många timmar med bilar igår, behövde bara sova på saken för nu passar svänghjulet! Skruvhålen i veven sitter troligtvis inte helt symetriskt så fick pussla lite men nu passar det! ska rostskydda hjulhusen innan skärmarna åker på och väntar på att min koppling ska dyka upp innan motorn kan leta sig på plats i sin "nya" kaross. Sen återstår de roligaste innan start, el........
Skönt att det inte var så struligt iaf! Men... inte jötte länge innan du kan hissa ner motorn ändå!
Ska du köra orginal insprutet eller blir det förgasare?
Till en början blir de sprut iaf, sen blir de eventuellt dbilas insug 3xweber. Är tänkt att jag plockar ner motorn, hänger på ny kam, mekaniska lyftare, lättare svänghjul och lite snällt portad topp.
Fick kopplingen idag och 2,2-skivorna skom ska sitta fram
En bit på vägen Problemet med svänghjulet är löst, nytt 2,2 svänghjul på g. Stolar på g och bromsok på g. Ska hämta hen min kofångare i veckan också. Snart är en av dörrarna klara så man är absolut på rätt väg känns de som!
Väntar på en liten ställmotor till vaccumdelen i insuget och ett svänghjul och samtliga delar väntas landa i nästa vecka. Behöver ha tag på några T-stycken till bromsrören och några A-koner så har vi snart en komplett bil
Sådär, lite gjort idag också dörrarna klara och dörruta åt helvete, skönt och drygt. Började på att göra i ordning insidan på huven och bakluckan, blir skitbra. Blir vit på insidan och röd/svart ute när den e klar med vit linje i avgränsningen och vita 16" mimfälgarna som sitter på nu. Har även två röda skalstolar som ska i sen
Håller på att sätta ihopa motorn till mitt andra projekt nu. Fick toppenidé precis, turbon från andra spisen som sitter i 245an nu kommer ju att bli över sen, aå kan man ju inte ha de blir till att vända grenröret sen och se om de går att få till det sen
Nya skivor monterade fram från rekord 2,2 och testat montera ett bromsok från Volvo 240, passar klockrent, hål i hål. Beställde nyss T kors till slangarna fra för att passa nya huvud cylindern med en utgång till var sida fram och en till bakbromsarna. Sen blide till att kona bromsrör och fästa på bra sätt innan man börjar bygga bak också