Audi A6 2.0 TDI! Vägen Till RS6 Optik

Tanken och målet är att få min "vanliga" A6:a att se ut som S6 & RS6 i vissa delar av bilen. SRS6 optik kanske man kan kalla det=)
  • 150 Följare
  • 164 856 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 juni 2018
AK-TUNING Four rings to rule them all
27 juni 2014 · 227 Inlägg

Du fixar detta utan problem! Tar sån tid, men du lär ångra dig ifall du lägger ner... Kul med bilar, allt behöver inte lösas på en dag. Ta det lite som det kommer. Det är ju ett pågående projekt. smile

Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
27 juni 2014 · 329 Inlägg

Squidspeed skrev:
Ge det lite tid annars, och ta en paus över sommaren? Ibland lackar man på att saker och ting inte funkar, det är inget konstigt med det, så är det nog för alla som på ett eller annat sätt moddar bilar.

Vore synd om du la ner detta tycker jag! Det är en riktigt läcker bil, och jag är helt övertygad om att du kommer kunna vidareutveckla den åt helt rätt håll.. smile

Kämpa på! smile
mvh Ola

Jag måste verkligen byta ut framskärmarna för att fronten ska passa och jag hittar inga framskärmar någonstans. Inte ens OEM återförsäljare har framskärmar! Då kommer det inte funka alls fram tills dess i alla fall.

Tack till dig som pushar=)

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
27 juni 2014 · 329 Inlägg

BMW-318 skrev:
Du fixar detta utan problem! Tar sån tid, men du lär ångra dig ifall du lägger ner... Kul med bilar, allt behöver inte lösas på en dag. Ta det lite som det kommer. Det är ju ett pågående projekt. smile

Jo jo men utan framskärmar kommer det inte att funka. Och framskärmar hittar jag fan inte!!! Lackar=D

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
28 juni 2014 · 329 Inlägg

Ett sent eller tidigt inlägg?smile

Pratade med killen från Polen som sålde mig RS6 fronten om framskärmar. Han har dessa fast ena är i silver. Konstigt att han inte har båda i svart. Men men dubbel kollade med honom om det verkligen var RS6 skärmar och inte vanliga A6. Dessa var till RS6 så då blir det att vänta till efter semestern den här gången inget impulsköp ifall han inte vill kränga iväg de mycket billigare än vad han vill ha. Då måste ju den silvriga lackeras så klart.

Jag vart ju lite små ledsen när fronten inte passade men man har ju underbara följare som pushade en så framskärmar skall införskaffas efter semestern.
Då hoppas jag att man inte behöver mer saker än bara framskärmar. Kan tänka mig att jag behöver skaffa mig, nu vet jag inte vad det heter, men tygbiten som sitter i hjulhuset..
Skiter det sig där också har jag bara kastat bort pengar och det är inte lite pengar heller för plast vad fan så man vill ju att det ska bli perfekt!
Jag typ uppskattade min S line front när jag monterade tillbaka den men man vill ju ha RS så klart. FAN att alla biltillverkare ska krångla med detta och tillverka olika mått på sina grejer. Kör standard mått fy fan så alla blir nöjda.

Fronten såg riktigt aggressiv ut annars när den satt på framifrån. Men men vi får se hur detta går för nu är det semester så bilen tar ett lång paus från projektet och så hoppas jag att få upp fronten någon gång i augusti.

Godnatt(morgon)!

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
5 juli 2014 · 329 Inlägg

Hej alla,

Idag tvättade jag bilen för att åka med den hem till farsan för att parkera hos honom i hans garage över semestern så slipper den stå på ute parkering utan att man har koll på den.

Jag får önska er alla en trevlig sommar så ses vi här på projektet i Augusti då den ska fortsätta igen hoppas jag. Det går åt rätt riktning i alla fall=)

Ta hand om er nu=)

Senast redigerat av Erdem-1612 (6 juli 2014)

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Squidspeed #GoodToBeBad
6 juli 2014 · 856 Inlägg

Ta hand om dig och lycka till! Ha en fin semester! smile //Ola

AK-TUNING Four rings to rule them all
11 juli 2014 · 227 Inlägg
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
11 juli 2014 · 329 Inlägg

BMW-318 skrev:
Något för dig kanske?
http://www.audizine.com/forum/showthrea … sformation

Jag har fått tag på främre skärmar så det blir klart förhoppningsvis mot slutet av Augusti=) Tack för länken!

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
AK-TUNING Four rings to rule them all
11 juli 2014 · 227 Inlägg

Erdem-1612 skrev:

BMW-318 skrev:
Något för dig kanske?
http://www.audizine.com/forum/showthrea … sformation

Jag har fått tag på främre skärmar så det blir klart förhoppningsvis mot slutet av Augusti=) Tack för länken!

Fan så najs! Vad gick det på då? Blir extremt bra det här smile

Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
12 juli 2014 · 329 Inlägg

BMW-318 skrev:

Erdem-1612 skrev:

BMW-318 skrev:
Något för dig kanske?
http://www.audizine.com/forum/showthrea … sformation

Jag har fått tag på främre skärmar så det blir klart förhoppningsvis mot slutet av Augusti=) Tack för länken!

Fan så najs! Vad gick det på då? Blir extremt bra det här smile

Jag har inte köpt de än men har pratat med killen som sålde fronten till mig så jag ska betala honom innan jag kommer tillbaka hem från Turkiet så jag inte behöver vänta länge på leverans när jag kommer hem. Kommer att gå på cirka 7000:- sen så måste jag lacka ena skärmen då den är i silver.

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
26 augusti 2014 · 329 Inlägg

Hej alla,

Nu var det ett tag sen man var här inne och skrev men nu är man tillbaka äntligen.
Vart var vi sist då? Jo, jag var tvungen att skaffa mig framskärmar för min RS6 front som jag köpte innan semestern.

Nu är framskärmarna äntligen hemma:

https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203863/203863-374094884a71ce8b9ec19f3353ceda4d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203863/203863-6b3f2de35ea84c8ec83c05bf5f5b93ce.jpg

Nu blev det inte så bra bilder men dessa ska ju på sen så då blir det ta mig fan bra.

Här är i alla fall en bild framskärmen som min kontaktperson har tagit innan han skickade den till Sverige:

https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203863/203863-cf6caac28795f9b7eb73a31a0fe600af.jpg

Nu ska dessa lackas om och även beställa nya hjulhus då mina befintliga inte passar skärmarna som bekant då dessa är bredare.

Är det någon som känner billackerare i Stockholm som gör ett skit bra jobb och kan eventuellt göra det svart och så billigt som möjligt med all grundarbete och allt hur man nu går tillväga så kan ni väl hojta till och rekommendera mig några?

Det var väl allt för den här gången!

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
AK-TUNING Four rings to rule them all
27 augusti 2014 · 227 Inlägg

JÄVLAR VAD FETT!! big_smile Vill med ha...

TarhanDenniz
27 augusti 2014 · 8 Inlägg

Du fixar det! Följs! smile

Saab 9-3 "Pärlan" (2004)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
27 augusti 2014 · 329 Inlägg

Nu när man fick hem framskärmarna var det dags att beställa hjulhusen också vilket jag gjorde idag så dessa borde komma hem någon gång nästa vecka.
Snart har man massa original delar till salu haha.

Funderar på att åka med framskärmarna till lackeraren imorgon ifall jag finner tid annars får det bli på måndag. Fick RIKTIGT bra pris då han är en kontakt till killen som bytte mina strålkastare.

Sen väntar jag bara på att kunna komma in i källaren då dem byter massa rör i våran byggnad så dem har blockerat allt förutom tvätthallen.
Så fort jag kommer in ska fan skiten påsmile

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Heeboo
27 augusti 2014 · 74 Inlägg

Erdem-1612 skrev:
Nu när man fick hem framskärmarna var det dags att beställa hjulhusen också vilket jag gjorde idag så dessa borde komma hem någon gång nästa vecka.
Snart har man massa original delar till salu haha.

Funderar på att åka med framskärmarna till lackeraren imorgon ifall jag finner tid annars får det bli på måndag. Fick RIKTIGT bra pris då han är en kontakt till killen som bytte mina strålkastare.

Sen väntar jag bara på att kunna komma in i källaren då dem byter massa rör i våran byggnad så dem har blockerat allt förutom tvätthallen.
Så fort jag kommer in ska fan skiten påsmile

Äntligen är du igång igen!! big_smile

Volvo S60 (2006)
R-line_chrille Distributionselektriker
28 augusti 2014 · 222 Inlägg

härligt längtar tills det är monterat wink

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
BjoorK
28 augusti 2014 · 21 Inlägg

Ser riktigt mkt fram emot att se resultatet!

Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
1 september 2014 · 329 Inlägg

Idag var jag ledig och äntligen så tänkte jag att jag ska till lackeraren och få mina framskärmar lackerade men det gick ju inte så som jag hade tänkt mig.
Båda framskärmarna är ju så klart begagnade och dessa har böjts väldigt lätt eventuellt vid transport.

Så nu måste jag först montera på framskärmarna och sen få de riktade och sen montera av dessa igen. Och detta betyder att jag får montera tillbaka mina gamla på igen. Fy fan vad jobbigt massa dubbeljobb vad fan. Har ingen lust att lämna in bilen i två dagar när jag bara kan lämna in delarna. Får se om jag kan få det fixat till helgen.
Man vill ju inte att det ska dra ut på tiden heller, vill ju ha min front monterad.

I lördags så åkte jag hem från jobbet och gissa vad jag ser i backspegeln? Jo en RS6. Fy fan vad fet den var!!!! Så ska min fan också se ut fast i sedan dåsmile Sen är man ju långt ifrån hästarna haha.

Jaja får väl se hur detta utvecklas framöver. Hjulhusen borde komma nu i veckan i alla fall.

På återseende!

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
AK-TUNING Four rings to rule them all
1 september 2014 · 227 Inlägg

Sånt som händer ibland... allt brukar oftast inte gå vägen, eller så som man tänkt. Men det löser sig! Blir najs när allt väl är på plats och så som du vill ha det!

Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
2 september 2014 · 329 Inlägg

Idag kom bekräftelsen på hjulhusen som jag beställde så dessa borde komma nu i veckan. Sen är det bara att få skärmarna riktade och lackade. Inte mycket kvar! Snart är den nya fronten på min "vanliga" A6:asmile

Dock så har jag problem med att hitta diffusern och ändrören. Jag måste ju ha de för att kunna slutföra utvändigt på mitt projekt.

Finns ju att köpa men 10000:- känns liiiite för mycket för en diffuser och 2 st ändrör.

Får väl hoppas på det bästa.

Vi hörs!

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang