Jag ska köpa min första bilstereo men har inte den blekaste aning om vad man ska köpa. Finns ju hur mycket produkter som helst att välja mellan. Vänder mig därför hit i hopp om hjälp.
Vet inte vilken information ni behöver men det kan ju vara bra att börja med bilen som är en Golf 1.6 FSI -04. Hur mycket pengar jag kan lägga är ju också av vikt och det är 10,000 kr men kan sträcka mig till 15,000 kr vid behov.
Vad vill jag då ha ut av min anläggning? Jag föredrar ljudkvalitet framför en massa monotont basdunk i 150 dB. Visst, att spela högt är ju kul men det är inte prio ett för mig.
En arbetskamrat som nyligen hade samma funderingar som jag köpte Mosconi Gladen ONE 120.4 DSP, Gladen SQX 165 och en Gladen SQX 08. Han betalade 10,000 kr för produkterna och fick lägga ytterligare 5,000 kr för installationen, kablar samt dämpmaterial i framdörrarna. Han har en kombibil och i den så låter dessa produkter riktigt bra. Borde ju låta minst lika bra i min och även ge mer tryck med tanka på mindra yta?
Tar emot all hjälp jag kan få.
Tack!