4077
Sök

Bromsen tar sjukt långt ner. Volvo 945

1 322 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
tja var iväg å kikade på en 945a idag som jag tänkt att köpa. Felet som får mig klia mest i huvudet är det med bromspedalen.

om jag bromsar händar de ingenting först - jämt innan det tar stopp så tar den. Dock är bromsarna bra!

Beläggen såg helt okej ut. Även skivorna..

Vad kan va fel i  då?. tänker på cylindern , även någon vakumslang
Har läst att folk påstår att det kan bero på att bromsarna är utslitna och även bromsvätskan kan va gammal. Ligger de någon slags sanning i detta?

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

474 Inlägg
17 maj 2014
Luft i systemet eller en läkande huvudbromscylinder skulle jag tippa på.. Om det finns bra med slityta kvar på klossarna vill säga smile

1 322 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
Bojjann skrev:
Luft i systemet eller en läkande huvudbromscylinder skulle jag tippa på.. Om det finns bra med slityta kvar på klossarna vill säga smile

Hm. Om jag inte missminner mig borde väl pedalen va svampig vid luft? smile ska kika på slityta  när jag kollar pån igen:)

Volvo 945aaah!

474 Inlägg
17 maj 2014
Celeron skrev:
Bojjann skrev:

Hm. Om jag inte missminner mig borde väl pedalen va svampig vid luft? smile ska kika på slityta  när jag kollar pån igen:)

Ja oftast är det ju så, men behöver inte vara smile

1 322 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
Bojjann skrev:
Celeron skrev:
Bojjann skrev:

jahaaja okej!smile

Volvo 945aaah!

474 Inlägg
17 maj 2014
Celeron skrev:
Bojjann skrev:
Celeron skrev:

jahaaja okej!smile

Men kika hur beläggen är först, kan vara bra mot utsidan men slut på insidan :p

Sök