3986
Sök

Performance chip - skoda felicia -99

27 maj 2014
Trådstartare
Hej, nu är jag väldigt dålig och ny med sånt här så ni får gärna dumförklara och vara övertydliga.
Men har köpt en Skoda Felicia -99, och såg detta chipet http://www.ebay.co.uk/itm/SKODA-FELICIA … 0600385384 . Så nu har jag några frågor angående det.
1, Funkar det?
2, Är det svårt att koppla in?
3, Har läst lite överallt om folk som vill trimma deras Felicia att det inte är någon ide då inte bilen skulle hålla för det, men med tanke på hur lite kraft det ökar med detta chip (har jag förstått det som) gör det fortfarande skada och isåfall hur mycket?
4, behöver jag registrera om den?

Tack på förhand!big_smile

Evildan
27 maj 2014
1. Det vet jag inte, men det ändrar säkert parametrarna i din bils ECU på något vis, bra eller dåligt.

2. Du måste öppna ECU och byta ut det andra chippet mot detta, med andra ord värma bort det gamla och löda dit det nya.

3. Det är ingen fara för drivlinan att montera detta chip då det maximalt utlovas 7hk.

4. Ja. Du måste enligt gällande regelverk göra en registreringsbesiktning när du gjort en effektökning.

Jag tänker som så att det bör vara både enklare och mer effektfullt att köpa en Felicia 1.6, den har redan från början högre effekt än ved en chippad 1.3 kommer att kunna prestera.

Mitt råd är att avstå från chiptrim till din Felicia, det kommer förmodligen bara ge dig en ökad bränsleåtgång fast med omärkbar effektökning trots vad säljaren utlovar.
Senast redigerat av Evildan (27 maj 2014)

Sök