3764
Sök

Byta packboxar Audi A4 quattro 1,8 i samband med rembyte

477 Inlägg
29 maj 2014
Trådstartare
#1
Tja, hittar ingen info om mina funderingar någonstans på nätet just nu.

Gjorde enligt säker många här en dålig deal med jobbpolarn! Jag ska byta hans kamrem och packboxar, som läcker ner allt innanför kamremskåpan. Medans han ist polerar och vaxar min pärla cool
Har värkligen ingen lust och ork med allt polerande och putsande tråkiga skitgörat, därför bytte vi så jag tar det mer roliga skitgörat ist tongue hehe

Själva kamremsbytet är inga större problem även om front helvet är skitivägen och lite bökigt att flytta fram!
Det jag undrar över är bytet av packboxarna på kamen och veven då jag är osäker om det är lösa drev.

1. Finns någon mer pckbox eller rekomenderat att byta i samband med detta? (ej vattenpumpen)
2. Finns det någon krysskil för kamdrevet eller måste detta märkas upp innan det tas bort?
3. Behövs ventilkåpan och/eller överfall lyftas på för att få ur/i packboxen?
4. Finns det någon krysskil för vevaxelns drev eller måste detta märkas upp innan det tas bort?
5. Något viktigt jag missat att tänka på rent allmänt för hela proceduren?

tacksam för svar big_smile
Senast redigerat av blink_pj (29 maj 2014)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!


Sök