Köpråd: förstabil!

xXSammy
1 juni 2014 · 6 578 Inlägg

Om du jämnför en S40 2a med en S60 1a så är det helt olika bilar.

S40 II är en Ford Focus i grund och botten, fast jag skulle hellre ta en Focus då de har mindre elfel.
Edit: S40 I är en Mitsubishi Carisma i grunden

Senast redigerat av Malheus (1 juni 2014)

De/Dem
lukke_
1 juni 2014 · 9 Inlägg

jaa de är sant.. hmm alla säger olika.. s40/s80... varför är inte s80 något att ha?

skjolpaket? en grym hiss av mig ni andra hiss/diss?

http://www.elevatecars.com/s60/exterior … ynamic-Kit

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 juni 2014 · 17 502 Inlägg

lukke_ skrev:
jaa de är sant.. hmm alla säger olika.. s40/s80... varför är inte s80 något att ha?

skjolpaket? en grym hiss av mig ni andra hiss/diss?

http://www.elevatecars.com/s60/exterior … ynamic-Kit

S80 är en fin bil för billiga pengar. I Synnerhet S80 T6. Men de har sina problem. Men snabba? O ja...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Koniiz
2 juni 2014 · 118 Inlägg

Köp hellre en S60 istället för en S40 säger jag. S60 känns mer ordentlig på alla sätt och vis.

Båda bilarna understyr kraftigt enligt min åsikt, vilket är tråkigt när vägarna blir kurviga, men funkar bra att plåga på motorvägen i höga hastigheter om det är det man vill. T5an är hyfsat pigg, men mår bra av chip och ett annat avgas såklart. smile

Och köp inte en S80, tråkigare och gubbigare bil får man leta efter, och dessutom är den dyr att driva!

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.
Niicke94
2 juni 2014 · 56 Inlägg

Koniiz skrev:
Köp hellre en S60 istället för en S40 säger jag. S60 känns mer ordentlig på alla sätt och vis.

Båda bilarna understyr kraftigt enligt min åsikt, vilket är tråkigt när vägarna blir kurviga, men funkar bra att plåga på motorvägen i höga hastigheter om det är det man vill. T5an är hyfsat pigg, men mår bra av chip och ett annat avgas såklart. smile

Och köp inte en S80, tråkigare och gubbigare bil får man leta efter, och dessutom är den dyr att driva!

Precis smile

Du kan ta smålänningen ur Småland, men aldrig Småland ur smålänningen!
Saab 9-5 Vector 2.3t "Räddad från skroten" (2005)
Volvo V60 D5 "Dieseldoris" (2014)
aaaaaaaaaa
2 juni 2014 · 236 Inlägg

lukke_ skrev:
känner att jag har mer vett än att dra på max de första jag gör, men nog om mitt vett och mer om bilar, tycker detta ser schyst ut med grillen och skjolen men tycker inte de liknar en s60 längre? någon som kan hjälpa mig? smile 

http://www.sambilmode.se/products/image … 8240-1.jpg

Kan bero på att det inte är en s60 din mupp. Det är en nyare s40.
Jag äger själv en s40 2.0t -01 som första bil... de senaste två åren. Det är en bil man kan ha kul i utan att ta för stora risker att köra ihjäl sig.
Väghållningen är inte den bästa i original-skick, men med sportfjädring och fjäderbensstag går den fint i kurvorna.
Jag skulle dock rekommendera att köpa T4an redan från början för ytterliggare körglädje.

Och ja, bilen är asbillig att äga. Leta bara efter ett bra exemplar... om du nu ens är intresserad av s40. smile

Power is measured in dB
lukke_
2 juni 2014 · 9 Inlägg

CustomSS1 skrev:

lukke_ skrev:
känner att jag har mer vett än att dra på max de första jag gör, men nog om mitt vett och mer om bilar, tycker detta ser schyst ut med grillen och skjolen men tycker inte de liknar en s60 längre? någon som kan hjälpa mig? smile 

http://www.sambilmode.se/products/image … 8240-1.jpg

Kan bero på att det inte är en s60 din mupp. Det är en nyare s40.
Jag äger själv en s40 2.0t -01 som första bil... de senaste två åren. Det är en bil man kan ha kul i utan att ta för stora risker att köra ihjäl sig.
Väghållningen är inte den bästa i original-skick, men med sportfjädring och fjäderbensstag går den fint i kurvorna.
Jag skulle dock rekommendera att köpa T4an redan från början för ytterliggare körglädje.

Och ja, bilen är asbillig att äga. Leta bara efter ett bra exemplar... om du nu ens är intresserad av s40. smile

hahaha jaaa uuursäkta, sa ju att jag knappt såg någon skillnad på dom, och jaa jag är intresserad av s40 också, funderar på att gå ner i hk och lägga mer på utseendet wink

Demmpa
2 juni 2014 · 329 Inlägg

gör som alla andra, köp en 940 turbo, ställ upp laddet och chippa, duger gott upp till 200blås, även så får man lite båt-känsla i högre hastigheter då den svajar satan. + att den vågar man svina med, finns fan delar överallt.

men om du nu måste ha en nyare bil, så skulle jag välja bort v40in direkt, kvalitet från holland säger allt, rent skit.

dock en s/v70. s60 är nog att föredra tror jag. dock t5-t6an är ju lite dyrare att äga, så 2,4T skulle nog funka bra,

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang