Efter att ha ägt bilen i 4 år, haft den i dammigt garage, kört på grusvägar och spillt vid oljebyten så har jag börjat skämmas för hur det ser ut under huvuen...
Har alltid varit rädd för att göra motortvätt... högtryckstvätt? tror inte det... massvis med kontakter och grejjer som garanterat kan ta skada i mitt tycke... nu har jag ju dessutom inte ett motorrum som är täckt av plast...
Så hur ska man gå tillväga? Spruta på något sorts medel? (avfettning?) och sen gno runt lite med trasa och sen "bara" spola med lågt vattentryck (men mycket vatten)? Har inga problem med att det kan ta en hel kväll, men vill ju inte stå och gno en hel kväll i onödan...
Tips från er som gjort en lyckad motortvätt UTAN högtryckstvätt? (produkter etc.) Och nej jag tänker inte försöka spola med högtryck och undvika dom "farliga" ställena...
Jag är en av många som stör mig på att det finns massa trådar som i stora drag handlar om samma sak, men postat i denna delen av forumet innan och då fått bra svar.
Ni som ska arrgumentera för och berätta hur ofarligt det är med högtryck behöver inte göra er besväret, eller jo kom hit och gör jobbet (mot betalning så klart) så länge ni står för kostnaden på det som eventuellt tar skada/går sönder.