Problem med högnivå omvandlare till BMW e46

Pettsson94
8 juni 2014 · 14 Inlägg

Tjena, kom på iden att stoppa in baslådan i bmwn jag köpte. Sitter harman kardon ljud orginal i denna E46, men problemet jag har är vart skall du koppla in högnivåomvandlaren? Nämligen så att omvandlaren vill ju ha en + - men mäter jag på mina hatthylle högtalare så ger båda ström. Frågan är ju då såg på nätet att vissa kopplat in omvandlaren på bashögtalarna bak i skuffen, eller är det på de bakre högtalarna i hathyllan som gäller?

Provade koppla i allt fastän kablarna till hathylle högtalarna och kopplade i steget, Blev värdelöst ljud och var som att basen dubbel slog men utan styrka.

Alpinabiturbo Kulan
10 juni 2014 · 1 435 Inlägg

Vad är det för högnivåomvandlare du har? Ska den ha ström så kopplar du in + å - från batteriet. Signalen tar du från valfri högtalare.

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
Pettsson94
11 juni 2014 · 14 Inlägg

pratade med en som hade lite koll på bil ljud. han påstod att Harman kardon är de svårt att få till en bra signal till omvandlaren i och med att de flesta högtalarna är förstärkta av deras slutsteg redan, så tydligen skulle ja behöva hitta en ren signal högnivå som inte är förstärkt. och då är frågan vars kan ja hitta dessa? kan ja prova rycka bilens steg? tappar alla högtalar a sin förstärkning då?

t_mackan
14 juni 2014 · 251 Inlägg

tjena har själv harman kardon i min e46 å använder mig av biltemas högnivåomvandlare funkar kanon behövde bara ta signal från bakhögtalaren inget från batteriet värt att prova biltemas funkar för mig och är billig

Danny-D
15 juni 2014 · 67 Inlägg

t_mackan skrev:
tjena har själv harman kardon i min e46 å använder mig av biltemas högnivåomvandlare funkar kanon behövde bara ta signal från bakhögtalaren inget från batteriet värt att prova biltemas funkar för mig och är billig

Biltema säljer väl ingen högnivåomvandlare längre?

t_mackan
15 juni 2014 · 251 Inlägg

har ingen koll på det men finns andra man kan prova dbakuten har en likadan som biltema hade kostar 395kr där

http://www.dbakuten.se/bilstereo/kablar … 53WDFV_snw

finns även på brl fast för 148kr

http://www.brl.se/sv/artiklar/acv-hog-t … naler.html

hoppas att det är till någon hjälp

Pettsson94
22 juni 2014 · 14 Inlägg

t_mackan skrev:
tjena har själv harman kardon i min e46 å använder mig av biltemas högnivåomvandlare funkar kanon behövde bara ta signal från bakhögtalaren inget från batteriet värt att prova biltemas funkar för mig och är billig.

Kopplar du in dig på de bakre högtalarna i hatthyllan? Eller tar du från basarna i skuffen? angående högnivåomvandlarens inkoppling.

Senast redigerat av Pettsson94 (22 juni 2014)

NMI
25 juni 2014 · 1 045 Inlägg

ta från basarna, inte säkert bakhögtalarna spelar bas register.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang