Höja laddtrycket?

Larssonrobban
20 juni 2005 · 5 Inlägg

Hur mycket kan (ska) man höja laddtrycket på en Saab 9000 CE 2,3 Lättryckare, respektive en 900 SE Turbo?
Kan (ska) man höja max på 9000 eftersom att det är en lättryckare? Har hört att man bara ska höja till 0,9 på 900 SE Turbo?

TT-Avant
20 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Du bör inte höja laddet såvida du inte följer med och höjer bränslet oxå..
Hur hade du tänkt höja ditt laddtryck??

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Larssonrobban
20 juni 2005 · 5 Inlägg

Kan ju inte så mycket om detta men jag har hört att man kan få laddtrycket uppskruvat...
Sen hörde jag att det var en som hade skruvat upp sin max och vad jag har hört så kan det vara skadligt för turbon?`

Vill skruva upp den men bara så att det inte utgör någon skada för turbon.

Tack för hjälpen!

TT-Avant
20 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Hehe, skruvat den MAX..undrar hur den ser ut nu då (och toppen)?haha. klart det går, men det är inte bra om du inte har soppa för det.
Vad har du för ladd nu? runt 0.4-0.45 kanske? du bör isf. kunna höja till 0.5bar utan direkta problem. Men inte mycke mera..
Det bästa du kan göra är att skaffa dej ett steg1 trim till bilen (till en början iaf.)
Kolla in Nordic,SQR,Speedparts, Maptune

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
NIzmO Ollikkala Racing
20 juni 2005 · 1 724 Inlägg

Som sagt kolla på steg 1 trimm från nån firma om du vill ha högre laddtryck, man ska helst inte ge sig på o höja laddet själv på lite "modernare" bilar om man inte vet precis vad man gör.

- Time Attack -
BoraV6
21 juni 2005 · 677 Inlägg

Här kan du troligtvis hitta chip till din bil. Dock så kanske det inte finns på hemsidan, men han kan nog ta fram. Då blir det garanterat det billigaste chipet du kan hitta och det funkar lika bra som alla andra!


http://www.olconstruction.se/chip/chiptrim.htm

Larssonrobban
21 juni 2005 · 5 Inlägg

Ok!
Ja det får bli ett chip nu känner jag!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang