2842
Sök

Volvo 740 går snålt

627 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
Tjena jag har en Volvo 740 med en 530 topp, men för några veckor sen så plockade jag bort toppen och då var ventilerna vita och då går den lite för snålt va? Hur ska jag göra så att den ska få bättre förbränning? Men bilen går riktig bra annars jämn tomgång och baktänder aldrig.  Har bytt tändstift, bränslefilter, luftfilter, olja och tändkablar och avgasvärderna är perfekta CO 0,1    CO 2500 0,1      lambda 1,03    HC 010
Senast redigerat av volvo-93 (3 juli 2014)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
3 juli 2014
volvo-93 skrev:
Tjena jag har en Volvo 740 med en 530 topp, men för några veckor sen så plockade jag bort toppen och då var ventilerna vita och då går den lite för snålt va? Hur ska jag göra så att den ska få bättre förbränning? Men bilen går riktig bra annars jämn tomgång och baktänder aldrig.  Har bytt tändstift, bränslefilter, luftfilter, olja och tändkablar och avgasvärderna är perfekta.

Tror inte det är några konstigheter. Har sett turbogrenrör som varit helt vita inuti utan att det har varit något fel

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

627 Inlägg
9 juli 2014
Trådstartare
Problemet löst motorn gillade inte 95 oktan så jag bytte till 98 oktan så nu blev det bättre färg smile

Sök