19 juli 2014
Trådstartare
Tjenare!
Har en del frågor ang byte av topplockspackningen på en 472 (7.7L) V8. En Cadillac-motor från 1970.
Finns det någon som kan förklara för mig i stegvis hur man gör? Något att tänka på när man byter och bör man byta något annat när man ändå är isär med det?
Vad är det för åtdragningsmoment ?
Finns det någon som kan berätta i stegvis hur man gör och ev har bilder så skulle det uppskattas!
Har skruvat en del förut men aldrig bytt topplockspackning.
Problemet som uppstår med bilen är att den går först jättefint i kanske 10 minuter utan att koka, och efter ett tag så
börjar den nå kokpunkten. Då stänger jag av bilen och det blir en fontän ur kylarlocket, den sprutar upp vatten bara när man stänger av bilen.
Någon som kanske har en annan teori på vad som kan vara felet. Bilen vitryker inte.
Mvh, Adam.
Jag gasade upp han i hundra, å la i tvåan