Jag va inne på besiktningen idag och fick totalt 9st 2:or.. (Inte så kul)
Jag har kikat lite på det där, och när jag satte dit en ny säkring och startar ljuset, så är den hel i 1s, sen går den också sönder..?! Varför blir det så? Jag mätte (+ Pos.ljus/ - Jord) med multimetern och fick fram 0.13V (när säkringen va pajj!)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Att mäta sig fram till vart ett eventuellt jordfel finns är svårt, strömmen kan gå helt vansinniga vägar i såna lägen och man blir kanske ännu mer förvirrad än innan mätningen. Kolla upp alla jordkablar du kan hitta omkring bilens lyktor, se till att de sitter ordentligt och har bra kontakt.
Kika på kablarna och lamporna till positionsljusen och bromsljusen så att det inte är kortis någonstans, undersök också alla övriga säkringar så att de är hela ger bra kontakt.
Jag va ute under natten och satte dit nya kabelskor på varje kabel fram till posljuset samt bromsljuset! Kontakten till bromsljuset hade typ oxiderat med något brunt "fett", så det köpte jag en begagnad. Lamphållaren till positionen hade också oxiderat, så den putsa ja upp med en smärjelduk! Efter det funktionerade faktiskt allt lysnande!