Update!
Skrev i förra inlägget att bakbromsarna börjat jävlas... det är vad som sysselsatt mig de senaste dagarna.
Mm najs, verkar funka hur bra som hellst ju!!!
![http://i58.tinypic.com/20p6ago.jpg]()
Tittar på beläggen och får då se detta...
![http://i62.tinypic.com/10wtj75.jpg]()
Då jag vet att beläggen inte byttas för jätte länge sen så tänkte jag att det säkert är dags att motioner och smörja upp oket. Men ena kolven sitter som berget, och nu snackar som BERGET, tog rörtång XL men inte ens det kunde rubba oket.
![http://i60.tinypic.com/15znr80.jpg]()
Så efter mycket mycket mycket svärande så drog jag och köpte ett nytt broms ok. Ska då lossa bromsnippeln, den sitter självklart som berget så försöker lossa andra änden, samma där

Så nu förstår jag att det är koning som gäller på befintligt rör. Så drar jag ännu en gång och köper nu ett koningsset.
![http://i62.tinypic.com/2ntl55k.jpg]()
![http://i59.tinypic.com/rards8.jpg]()
Och ÄNTLIGEN har jag på det nya oket, nu håller jag bara tummarna att det håller tätt när jag ska lufta bromsarna!
![http://i60.tinypic.com/2vb9z15.jpg]()
Vänstra sidan bak var dock inga som hellst problem med, allt flöt på bra där!
Men handbromsen är fortfarande ett mysterium, fick på nya backar vänster bak och spände så de ligger på men inte låser hjulet, och skulle göra samma sak på denna sida (högra) men där vill de inte ligga lika bra? Det är ett glapp/mellanrum i nedre delen på dom hur mycket jag än släpper inne i bilen, sen när justeringsskruven sätts imellan så får de jätte mycket spelrum och är för långt ut så nya skivan inte går att få på?! Och även fast jag sätter dit de gamla backarna så vill de inte ta när jag drar åt handbromsen trots att jag spännt osv.
Antar att hela vajern måste bytas på den sidan.