BMW e46 coupe projekt "Unmarkierten"

Alla bilar har sina skönhets fel! Min är ingen ursäkt! Ska på med en massa godis för att få en råare lock samt få till alla skador på bilen !
  • 21 Följare
  • 14 535 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 augusti 2015
Landerman
10 september 2014 · 8 Inlägg

PH_PERSSON skrev:

Landerman skrev:

PH_PERSSON skrev:

Får hoppas det inte blir en besvikelse då! smile

Det blir nog inte en besvikelse! smile

Nee jag håller tummarna på att du gillar det!

Alla som har lite ideer kan ju gärna säga till!

M3 bakre stötfångare! smile Skulle va fett! Men då måste man ju ha 4 pipigt avgasrör smile

PH_PERSSON
10 september 2014 · 85 Inlägg

Landerman skrev:

PH_PERSSON skrev:

Landerman skrev:

Det blir nog inte en besvikelse! smile

Nee jag håller tummarna på att du gillar det!

Alla som har lite ideer kan ju gärna säga till!

M3 bakre stötfångare! smile Skulle va fett! Men då måste man ju ha 4 pipigt avgasrör smile

Jaa det är väll det som är tanken! smile ska bolla och trixa lite och så får vi se om jag får tag i någon! smile

Saab 9-5 (2004)
Volvo 240 Voc "Buklor formar vinnare" (1980)
Landerman
10 september 2014 · 8 Inlägg

PH_PERSSON skrev:

Landerman skrev:

PH_PERSSON skrev:

Nee jag håller tummarna på att du gillar det!

Alla som har lite ideer kan ju gärna säga till!

M3 bakre stötfångare! smile Skulle va fett! Men då måste man ju ha 4 pipigt avgasrör smile

Jaa det är väll det som är tanken! smile ska bolla och trixa lite och så får vi se om jag får tag i någon! smile

Härligt! smile

AntrE
11 september 2014 · 2 140 Inlägg

M3 original passar ej, eller ptja den passar i alla fästen men blir inte så snyggt då den är anpassad för de bredare skärmarna. Finns en m3 lookalike hos schmiedmann dock. Vad har du för inredning och hjuplaner?smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
PH_PERSSON
11 september 2014 · 85 Inlägg

AntrE skrev:
M3 original passar ej, eller ptja den passar i alla fästen men blir inte så snyggt då den är anpassad för de bredare skärmarna. Finns en m3 lookalike hos schmiedmann dock. Vad har du för inredning och hjuplaner?smile

Okey! jaa ska väll kolla fram lite vad jag kan hitta för något! smile Inredningen blir det väll inte så jättemycket lite ändringar på dörrsidor kanske lite fler möjlighet till högtalare, kanske blir något annat i växelspaks väg med en mockaratt skulle väll inte sitta fel enligt min smak, annars så är jag nöjd för stunden! Antar att du menade ljud där! om det är fel så rätta mig men jag kan ju tala om ändå att jag kommer försöka bygga något eget snyggt men cleant är inte så insatt i ljud men jag har en par vänner som har en hel del bra ideer! smile

AntrE
11 september 2014 · 2 140 Inlägg

PH_PERSSON skrev:

AntrE skrev:
M3 original passar ej, eller ptja den passar i alla fästen men blir inte så snyggt då den är anpassad för de bredare skärmarna. Finns en m3 lookalike hos schmiedmann dock. Vad har du för inredning och hjuplaner?smile

Okey! jaa ska väll kolla fram lite vad jag kan hitta för något! smile Inredningen blir det väll inte så jättemycket lite ändringar på dörrsidor kanske lite fler möjlighet till högtalare, kanske blir något annat i växelspaks väg med en mockaratt skulle väll inte sitta fel enligt min smak, annars så är jag nöjd för stunden! Antar att du menade ljud där! om det är fel så rätta mig men jag kan ju tala om ändå att jag kommer försöka bygga något eget snyggt men cleant är inte så insatt i ljud men jag har en par vänner som har en hel del bra ideer! smile

Menade vilken av inredningarna du har faktiskt.. roll Belyst Mknopp är riktigt trevlig och schmiedmanns mockadamasker! smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
D4nN3-85
11 september 2014 · 166 Inlägg

Ja när det väl kommer till ljud-delen så kan jag hjälpa en del iaf. kabeldragning och ljudinställningar. smile

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
PH_PERSSON
11 september 2014 · 85 Inlägg

AntrE skrev:

PH_PERSSON skrev:

AntrE skrev:
M3 original passar ej, eller ptja den passar i alla fästen men blir inte så snyggt då den är anpassad för de bredare skärmarna. Finns en m3 lookalike hos schmiedmann dock. Vad har du för inredning och hjuplaner?smile

Okey! jaa ska väll kolla fram lite vad jag kan hitta för något! smile Inredningen blir det väll inte så jättemycket lite ändringar på dörrsidor kanske lite fler möjlighet till högtalare, kanske blir något annat i växelspaks väg med en mockaratt skulle väll inte sitta fel enligt min smak, annars så är jag nöjd för stunden! Antar att du menade ljud där! om det är fel så rätta mig men jag kan ju tala om ändå att jag kommer försöka bygga något eget snyggt men cleant är inte så insatt i ljud men jag har en par vänner som har en hel del bra ideer! smile

Menade vilken av inredningarna du har faktiskt.. roll Belyst Mknopp är riktigt trevlig och schmiedmanns mockadamasker! smile

Aha! My bad! Det är svart skin på sätena jag kan knäppa en bild och lägga upp så får du se! smile Jaaa jag ska kika lite på schmiedmanns så får vi se vad jag kan hitta för godis! wink

Senast redigerat av PH_PERSSON (12 september 2014)

WobbzGurka
15 september 2014 · 725 Inlägg

följer big_smile

PH_PERSSON
21 september 2014 · 85 Inlägg

Uppdatering känns som om det är behövligt! I går va jag iväg och hämta och monterade fälgarna på bilen och jag vart riktigt nöjd med resultatet! Tyckte dom va helt rätt i stuket för min bil! även börjat poppa upp en massa nya ideer som att foliera taket svart m.m. Vad kan vi tycka om den ideen? bu eller bä?


https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87944/87944-f8a92dbee6e52f509f87f0e23bf40e04.jpg
Närbild

https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87944/87944-0f2625de13b0994a7402511de005f7ee.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87944/87944-035e425c31818c7b96f80010653b4172.jpg
Passade även på att tvätta av den lite!Och så ser vi hur det blev med dioden i dimljuset!

Senast redigerat av PH_PERSSON (21 september 2014)

WobbzGurka
21 september 2014 · 725 Inlägg

tror de vore schysst med svart tak! men den är ju clean som den är big_smile

PH_PERSSON
21 september 2014 · 85 Inlägg

WobbzGurka skrev:
tror de vore schysst med svart tak! men den är ju clean som den är big_smile

Jaa den är ju det! Men skulle vilja ha någon brytning på den! smile

WobbzGurka
21 september 2014 · 725 Inlägg

Bryt av allt med att lacka fälgarna med Blaze blå plastidip big_smile

PH_PERSSON
21 september 2014 · 85 Inlägg

WobbzGurka skrev:
Bryt av allt med att lacka fälgarna med Blaze blå plastidip big_smile

Jag får ta och kika lite får vi se! smile

D4nN3-85
22 september 2014 · 166 Inlägg

Den blev förjävla snygg med de fälgarna iaf. smile

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
PH_PERSSON
28 september 2014 · 85 Inlägg

Blir ett litet break igen nu sad Ska väll invänta snön så jag kan ställa undan den och ge mig på alla småfläckar på den så blir det nog lite mer då!
Ideer mottages! smile

PH_PERSSON
4 augusti 2015 · 85 Inlägg

ÄNTLIGEN TILLBAKA PÅ BANAN.
Efter många om och män så har jag äntligen fått bilen på en lyft

https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87944/87944-1a858a942bf37d138cebce973d74f7ad.jpg

Efter vinterns förvaring så va bromsarna inte som dom skulle och så har jag haft ett avgasläkage Mellan grenröret och katten på bilen som jag tänkte att jag skulle fixa samtidigt, Vilket va lättare sagt än gjort har skruvat och svurit över att det varit trångt i 2 dagar nu och äntligen fått ner grenröret och såg att något va riktigt galet.
Här ser ni det som jag trodde va ett lite läkage

https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87944/87944-9f16629fbeaf5e525b4920a32bf5ab1a.jpg

Det är nu omsvetsat och ska bara monteras så fler bilder kommer komma om ett tag men ville bara informera er om vad som pågår!

Ha det så länge!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang