Tein super street eller BC Br series?

B14sK
8 september 2014 · 41 Inlägg

Hejsan, som rubriken lyder så undrar jag vilka coilovers som är bäst,
Har kollat lite och det står mellan nya BC Br för 8000:- eller begagnade Tein super street som endast har varit promenerade (som nya) för 4000:-.
Är ju stor pris skillnad men har hört att BC coiloversena är riktigt bra.

Tack på förhand! /Jonathan

perzonal
8 september 2014 · 74 Inlägg

Jag kör på BC BR coils på min bil. Är riktigt nöjd faktiskt, just att man kan justera hårdheten på dämpningen rätt enkelt är guld värt! Hade faktiskt ångrat mig om jag inte kunnat ställa in hårdheten själv.

dawwe ...has left the building...
8 september 2014 · 4 474 Inlägg

Vad innebär promenerade? Jag har coils på två av mina bilar, K-Sport på M5 E39 samt D2-Racing på M3 E36. Man kan ställa "hårdheten" på dessa med. Men kom ihåg en sak, det är en rätt ordentlig kompromiss då man ställer både compression o rebound samtidigt. Vill man verkligen kunna ställa in ordentligt köper man ett kit där man kan ställa båda separat, men då kostar de uppåt 20'... Men det skall tilläggas, för den tillfällige banåkaren är kiten mer än tillräckligt bra:)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Janneutanb
8 september 2014 · 7 271 Inlägg

Är du seriös banåkare så hade jag nog köpt BC coilsen men annars hade jag hellre haft 4000kr till annat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang