Funderar på att byta till sänkningsfjädrar så besiktigade skicket på framvagnen. Kollade muttrarna på vänstersidan som är i sämre skick (syns tydlig skillnad på sista bilden) och det var helt ok. Vart dock några muttrar jag inte vågade ta i för kung o fosterland än utan WD40:in får verka så ska de nog lossna fint om det blir byte!
Någon som vet ett bra sätt att lossa nedre muttern på stötdämparen?
oj jävlar här i sandviken finns det ingen snö alls om vi går tillbaka till projektet så tycker jag att du bör byta du bultarna och muttrar som är för jävliga ^^
oj jävlar här i sandviken finns det ingen snö alls om vi går tillbaka till projektet så tycker jag att du bör byta du bultarna och muttrar som är för jävliga ^^
Tänkte jag inte ens på, ville bara kolla om de gick att lossa utan att ha sönder en massa skit. Men nya muttrar kan ju inte kosta mycket!
3-6kr de kan du ju köpa från biltema... deras muttrar och bultar är fasktigt bra köp rostfria lite dyrare men du slipper tänka på rost iallafall du gör ju såklart som du vill
har ju 13 mil till biltema men ska försöka komma ihåg att beställa från typ vp i så fall. Är ju lite konstiga gängmått på amazon som ja inte blir riktigt klok på X)