4887
Sök

hjälp vid bilköp

1 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
hej! Jag funderar på att köpa bil, men jag är väldigt fattig (student) så det behöver vara en billig bil som det inte är mycket problem med, då jag varken har råd att reparera och min kunskap om bilar sträcker sig så långt att jag kan köra och tanka själv hehe alltså kan jag inte fixa med något själv, en billig liten slitvarg alltså, behöver inte vara snygg eller snabb, jag kommer köra max 10 mil i veckan, den ska dock vara liten.   

jag har hittat en bil jag gillar en reunalt från 94, verkar vara noggrant servad gått 17000 tror ni att en sådan bil har förutsättningar att hålla problemfritt i två år?

3 627 Inlägg
4 december 2006
Finns jättemkt trådar med samma fråga!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=29721 kolla den

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

med lem
1 147 Inlägg
4 december 2006
köp hellre en japanare då tycker jag. dom verkar hålla i 100 år. iaf enligt min erfarenhet

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

1 723 Inlägg
5 december 2006
dallelito skrev:
köp hellre en japanare då tycker jag. dom verkar hålla i 100 år. iaf enligt min erfarenhet

det trodde jag med, men min första (och sista) japanare dog efter 15 mil.

835 Inlägg
5 december 2006
Köp en saab 9000! inga större problem med dem 99% av fallen, sen om det är lite småskit spelar väl ingen róll, tex farthållaren, lysen mm....

1 854 Inlägg
5 december 2006
740 håller för allt (nästan) köper du en med insprut och inte gasar så drar den inte mycke soppa..

tok billig försäkring oxå smile
billiga delar OM nått skulle gå sönder..

Sök