3469
Sök

Elstart problem honda crf450

150 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Tjena!

Tänkte kolla om någon här inne kan tänka sig veta vad det kan vara för fel på min honda crf450 2008 med elstart. Köpte den med urladdat batteri så har bytt batteri och testade med elstarten och inget hände. Höll in bägge bromsarna och koppling men inget hände. Jag tog bort ena sidokåpan för att se om det satt någon säkring men de gjorde det inte.  Det satt bara en kabel på plus som inte ledde någonstans och sen en som såg ut att gå till startrelä. Hittade inte vart den andra kabeln skulle nånstans.
Senast redigerat av Rille68 (22 oktober 2014)

383 Inlägg
20 oktober 2014
Det är en crf450X eller? ska se om jag minns rätt. Säkringen sitter tillsammans med startreläet, en 15amp säkring. startreläet är kopplat med en rödkontakt.

150 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Yes en crf450x. Tog bort å kollade säkringen på startrelät men den va hel.
Vad kan det vara då? hmm ska man testa att dra direkt ström på andra anslutningen till startrelät?

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
20 oktober 2014
Har du fällt upp sidostödet?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

150 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Aa fällde upp stödet och det blev ingen skillnad hmm skulle va Jävligt skönt att få igång elstarten så man slipper bli helt utmattad med att kicka igång.

150 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Tog ström direkt på startrelät så gick startmotorn. Men vad kan vara fel då?

835 Inlägg
20 oktober 2014
Hur menar du, byglade du relät?
Rille68 skrev:
Tog ström direkt på startrelät så gick startmotorn. Men vad kan vara fel då?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

150 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Aa precis tog plus direkt från batteriet och tog på ena kontakten på relät.

835 Inlägg
20 oktober 2014
Endera kommer inte strömmen fram till relät från batterit, eller så är relät trasigt eller så fungerar det inte på styrsidan.
För att veta mer så bör du mäta med en multimeter.
Rille68 skrev:
Aa precis tog plus direkt från batteriet och tog på ena kontakten på relät.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

150 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Aa okej så ska typ kolla om det kommer ström där jag byglade det. Om det inte gör det lär relät vara trasigt?

835 Inlägg
20 oktober 2014
Mät om det finns spänning till relät, sedan kan du kolla om det får styrström så att felet inte beror på det.
Rille68 skrev:
Aa okej så ska typ kolla om det kommer ström där jag byglade det. Om det inte gör det lär relät vara trasigt?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök