lysande ventilhattar

_golf_
23 juni 2005 · 121 Inlägg

Såg en bil som körde förbi men lysande ventilhattar till däcken..såg rätt fräckt ut när det blev en ljusring runt fälgen när man körde

så jag undrar, vet någon var man kan få tag i sånna?

stressfläkt Turboälskare
23 juni 2005 · 5 Inlägg

Dan Mobility har nog sånna tror jag

danmobility.se

JohnnyN Rutinerad medlem
23 juni 2005 · 1 938 Inlägg

De finns nog på MDS, Ljudia och lite överallt smile

Ghost RS Skoda Addict
23 juni 2005 · 167 Inlägg

Jag hade en uppsättning "multi-color" som säljs på BRL

Funkade inte som dem skulle...funkade lite när dem ville...sedan...så har dem en tendens att ta in fukt...

Men, det ser fräscht ut..då det funkar wink

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (23 juni 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Rocco_ Fotograf
23 juni 2005 · 183 Inlägg

är det tillåtet med sånna?

_golf_
23 juni 2005 · 121 Inlägg

vet inte..har hört att neon inte är det så samma lag kanske gäller för sånna här?

PAIN
19 augusti 2006 · 2 103 Inlägg

_golf_ skrev:
Såg en bil som körde förbi men lysande ventilhattar till däcken..såg rätt fräckt ut när det blev en ljusring runt fälgen när man körde

så jag undrar, vet någon var man kan få tag i sånna?

lysande ventilhattar finns på www.blueride.se

PAIN
19 augusti 2006 · 2 103 Inlägg

_golf_ skrev:
vet inte..har hört att neon inte är det så samma lag kanske gäller för sånna här?

när det gäller neon/dioder mm så får man använda det tex underbilen,MEN ljuskäglan får inte synas då är det godkänt.  fått informationen av trafikpolis.

jag har neon under min bil kolla på namn: Pain940

men att ha lysande ventilhattar eller dioder i spolarmunstycken mm är alltså inte godkänt tyvärr sad

Miklen
19 augusti 2006 ·

ja vet att diskussionen e uppe här å var..men va räknar dom som ljuskägla ? sen får man väl inte ha blått eller vissa lila heller..eller rött.. då d liknar utryckningsfordon resp. bakljus ?

PAIN
19 augusti 2006 · 2 103 Inlägg

Miklen skrev:
ja vet att diskussionen e uppe här å var..men va räknar dom som ljuskägla ? sen får man väl inte ha blått eller vissa lila heller..eller rött.. då d liknar utryckningsfordon resp. bakljus ?

helt korrekt.....man får INTE ha samma kulör som utrycknings fordon.
men lila /grön/rosa/gul får man dock ha men inte en synlig kägla .....skulle inte va så kul om nån kom med heljus rak i nylet....för att göra en dagisförklaring.
Med ljuskägla menas att den skall vara dold alltså inte synlig så lampam/dioden kan blända.
med 2:a ord inga synliga lampor/dioder men skenet får synas.  ex under 1 bil/mc mm

Senast redigerat av Pain940 (19 augusti 2006)

nagasaki.020
19 augusti 2006 · 311 Inlägg

Va gött isåfall! Då får man se till att ha det bra proffsigt installerat då.. gött gött! Så polisen kan inte säga något då?

Renjägarn
19 augusti 2006 · 638 Inlägg

nagasaki.020 skrev:
Va gött isåfall! Då får man se till att ha det bra proffsigt installerat då.. gött gött! Så polisen kan inte säga något då?

Ring polisen eller nån annan som har full koll på lagboken istället för att lita på någon här. Många ger oilka svar, men du får nog 100% rätt svar av dom som vet och håller på med detta dagligen. Säkrast så.

Kommer väl nånting här snart!
onej84
19 augusti 2006 · 1 854 Inlägg

Ghost RS skrev:
Jag hade en uppsättning "multi-color" som säljs på BRL

Funkade inte som dem skulle...funkade lite när dem ville...sedan...så har dem en tendens att ta in fukt...

Men, det ser fräscht ut..då det funkar wink

Med Vänlig Hälsning

Samma för mig funka typ i 5 minuter sen funka dom ibland.

xzit
20 oktober 2011 · 448 Inlägg

finns på jula 25spänn

Xzit
Jonnsard
20 oktober 2011 · 458 Inlägg

Jag tror att han löste sitt problem, för sisådär en 5 år sedan..?

/John

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang