Japansk drifting bil ??

Turbojesus Flickspanare
5 december 2006 · 728 Inlägg

Undrar vilken den mest optimala Japanska drifting bilen är? För en billig peng?

Tacksam för svar!

Mvh Daniel.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
Paddee636
5 december 2006 · 283 Inlägg

hur billig?

m_a_c X40 Nordic
5 december 2006 · 784 Inlägg

toyota och sånt från slutet på 80 talet ska vara ganska så stort där borta i japan..

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Fredrik.Gustavsson
5 december 2006 · 2 123 Inlägg

Toyota Corolla AE86 är den ultimataste drifting bilen enligt japanerna.

chris850r jon
5 december 2006 · 76 Inlägg

nissan 200 kanske?

Chris
Turbojesus Flickspanare
5 december 2006 · 728 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Toyota Corolla AE86 är den ultimataste drifting bilen enligt japanerna.

okej. sökte på blocket men hitta inget.. Är det import som gäller på den eller finns det gott om dom här??

Mvh Daniel.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
LoFET Almännt tokig
5 december 2006 · 481 Inlägg

Det haglar ju inte direkt AE86:or i sverige men 200 sx är nog det bästa valet behövs inte göra så mycket med dom för att det ska gå att åka ok. köp här eller england.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Lex
5 december 2006 · 5 Inlägg

Ang ae86 så är den troligtvis ej lämplig utan en hel del modiff innan...vad jag vet så är det inte några jättepigga motorer som följer med...

Honda Civic (1993)
THEBADGUY Gorgilus addictus
5 december 2006 · 4 740 Inlägg

VOLVOburniz skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:
Toyota Corolla AE86 är den ultimataste drifting bilen enligt japanerna.

okej. sökte på blocket men hitta inget.. Är det import som gäller på den eller finns det gott om dom här??

Mvh Daniel.

Japp...de är import som gäller....extremt sällsynt här...

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Turbojesus Flickspanare
5 december 2006 · 728 Inlägg

Vad får man vara beredd att hosta upp för en sådan i relativt bra skick ?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
5 december 2006 · 741 Inlägg

gissningsvis kring 30 papp eller mer, såg att kristians var ute för de priset förut

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Chrille74 Chef
6 december 2006 · 379 Inlägg

AE86:an har 125 hk original, det räcker knappt för att drifta med.
Den kräver en hel del körkunskap samt en hel del modifikation för att kunna köra med en AE86...... inte direkt en nybörjarbil......

Bilar som ploppat upp som svampar på drifteventsen i somras var: Volvo, i alla dess former........ Amazon, 140, 240, dock ingen 3-400 serie, 740, 745, 940, 945........ både med och utan turbo....... kanske inte de mest intressanta bilarna att drifta med och de är inte japanska.


Men om det måste vara japanskt, så skulle jag nog säga nissan 200.....
men man MÅSTE montera extra oljekylare på dom om man ska pressa dom, annars så går de varma och 2:ans vevlager går åt skogen....... (Gäller S13) S14 är bättre, men svåra att hitta för max 30k smile

utöver det behöver man antingen hitta en 200 S13 med diff, eller nån som har eftermonterat en, annars vill de gärna enhjula lite då och då....

En annan bilmodell som gick ganska långt i en tävling i somras, var en BMW 735i, dock inte riktigt helt original smile men endast med enkla modifikationer som lite extrabränsle eller så.

Ford Sierra går att köra med också, och div Oplar..... men de är inte heller japanska smile

Men för att köra drifting, behöver man inte åka japanskt!
det går bra med andra bilar också smile

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Turbojesus Flickspanare
6 december 2006 · 728 Inlägg

Hehe tack.

Men jag ska nog ta å köpa mej en AE86. Dom är ju coola.

Sen måste det ju vara japanskt i driftingsammanhang. Drifting förknippar jag med Japan, och japanska bilar. Någon som vet vart jag kan läsa info om denna bilen ?

Mvh Daniel.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
THEBADGUY Gorgilus addictus
6 december 2006 · 4 740 Inlägg

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_AE86

kanske står lite intressant där?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
peegee Forummoderator
15 december 2006 · 2 924 Inlägg

köp en Nissan 180ZX, nästan precis lika fula som AE86 :-P

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
sir_daniel www.kudoz.se
15 december 2006 · 3 802 Inlägg

samt att de är billiga här i sverige och lätt trimmade big_smile

Kroel
22 december 2006 · 48 Inlägg

SOm M_A_C säger Ae86 sägs vara brutal

///American Muscle\\\
Chrille74 Chef
22 december 2006 · 379 Inlägg

En AE86:a är "brutal" när den är trimmad till 250 och mer, dessa original 125 räcker inte till mycket, samt att motorerna rasar på löpande band (vev/ramlager?) dessutom är den ganska kort i hjulbasen och behöver därmed öka styrvidden eller vad man ska kalla den, den är ganska svårkörd när det är kort hjulbas, den snurrar så lätt........ så för att kunna åka riktigt fett med en AE86 så krävs det en duktig förare samt rätt moddad bil

Absolut inget att lära sig köra drifting med....... utan det kanske kan vara något när man kört ett tag och vill ha en ny utmaning.......

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Pillevinken
25 december 2006 · 406 Inlägg

Kan säga att en orginal 200a inte är någon höjdare att drifta med. Har gjort mycket bättre och fetare ställ med volvo 240 och 740, kan bero på att dom är mer "förlåtande". Min 200a var lite underlig i somras, ibland understyrde den något abnormt, ibland så gick den ut på ställ för ingenting och ibland sprätte den bara med innerhjulet. nu bygger jag "drift edition" av den så nästa år blir det åka av på allvar med den. Nu vet jag inte hur pass duktig du är på att köra men jag kan varmt rekomendera just volvo som en bra övningsbil.

My way or the highway? I take both sideways
Aerodynamik ...
25 december 2006 · 7 120 Inlägg

Pillevinken skrev:
Kan säga att en orginal 200a inte är någon höjdare att drifta med. Har gjort mycket bättre och fetare ställ med volvo 240 och 740, kan bero på att dom är mer "förlåtande". Min 200a var lite underlig i somras, ibland understyrde den något abnormt, ibland så gick den ut på ställ för ingenting och ibland sprätte den bara med innerhjulet. nu bygger jag "drift edition" av den så nästa år blir det åka av på allvar med den. Nu vet jag inte hur pass duktig du är på att köra men jag kan varmt rekomendera just volvo som en bra övningsbil.

Då måste det varit något fel på den. De brukar vara riktigt bra bilar, men som du säger så är nog en gammal volvo en bra nybörjar-drifting bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang