4234
Sök

Avgasbandage och värmesköld. Hjälp!

196 Inlägg
4 november 2014
Trådstartare
Hejsan!

Tänkte piffa upp min bil med lite med lite avgasbandage och värmeskölds material. Men undrar. Hur ska jag fästa dessa på bästa sätt?
Avgasbandaget kommer sitta på grenröret naturligtvis men hur fäster jag det på bästa sett? Och samma fråga när det gäller värmeskölds materialet. Ska sitta på en slags skyddsplåt som sitter över grenröret. Hur fäster jag den?
Och en sista liten fråga, aluminiumbelagt avgasbandage eller ej?

Tack på förhand för visat intresse och hjälpsamhet!

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
4 november 2014
Avgasbandage kan du fästa med rostfri ståltråd eller lite snyggare med rostfria buntband I metall.
Vet inte hur din värmesköld ser ut men finns inga gängor I grenröret eller liknande?

Gällande vilken färg på bandaget du vill använda dig av är lite av en smaksak samt vad man är beredd på att betala, själv kommer jag använda mig av den "vanliga" färgen vit(eller beige?) som det brukar se ut smile

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

196 Inlägg
4 november 2014
Trådstartare
valle22 skrev:
Avgasbandage kan du fästa med rostfri ståltråd eller lite snyggare med rostfria buntband I metall.
Vet inte hur din värmesköld ser ut men finns inga gängor I grenröret eller liknande?

Gällande vilken färg på bandaget du vill använda dig av är lite av en smaksak samt vad man är beredd på att betala, själv kommer jag använda mig av den "vanliga" färgen vit(eller beige?) som det brukar se ut smile

Bilden på länken visar värmeskölden som sitter över grenröret. Hitta värme matta som var självhäftande men gissar att det inte är så nyttigt att montera den där. Haha.
Och om aluminiumet bara har med färgen att göra så blir det helt klart som du talar om beige eller vitt istället.

http://teon.co/images/manuals/WM/slide- … 215_WM.jpg

Tack på förhand för fortsatt visad hjälpsamhet!

Sök