Eftersom att jag glömt min inloggning så har jag stulit tantens så länge..
kanske dags att uppdatera lite.....
sido rutor på plats
grill polerad och monterad
instrument brädan om målad
Nu till det tråkiga, provkörde några varv runt garaget sen hittade jag metallspån i oljan... så blir att riva maskin under vintern och kolla vart det kommer ifrån och även bygga luftfjädring på den.
Ouch! Metallspån i oljan är aldrig roligt Resten av bilen ser däremot riktigt trevlig ut! Ska bli intressant o höra vad du hittar när du river maskinen.
Ouch! Metallspån i oljan är aldrig roligt Resten av bilen ser däremot riktigt trevlig ut! Ska bli intressant o höra vad du hittar när du river maskinen.
Nä jättetråkigt faktiskt, visar väl sig vad som har hänt.. Tackar
Tufft att lacka brädan på plats Varför tänkte inte
Snyggt stuk du har på den
Oh shit, det var verkligen tråkigt Vad tror de det beror på?
Lite jobbigt att ta ur brädan då den sitter svetsad på chevor
Vet inte vad som kan ha hänt men har kört maskin såpass länge för att kunna utesluta lagerknack, men lika bra att riva och kolla så att den inte håller på att ta självmord eller nått
Tufft att lacka brädan på plats Varför tänkte inte
Snyggt stuk du har på den
Oh shit, det var verkligen tråkigt Vad tror de det beror på?
Lite jobbigt att ta ur brädan då den sitter svetsad på chevor
Vet inte vad som kan ha hänt men har kört maskin såpass länge för att kunna utesluta lagerknack, men lika bra att riva och kolla så att den inte håller på att ta självmord eller nått
Absolut. Du får hålla oss updaterade hur det framskrider...
Har rivit motorn nu och kan konstatera att alla lagerytor på veven är repiga precis som att den inte fått nån olja och alla kolvarna är repiga runtom ovanför kolvingarna och lite repor i cylinderloppen men kan inte hitta nån orsak till varför det blivit så?? körde upp oljetryck med borrmaskin innan jag startade för första gången och alltid haft oljetryck på mätaren.. oljepumpen såg väldigt fin ut invändigt. Om nån har nån vettigt förklaring på vad som kan ha hänt så vore det fint för det här övergår mitt förstånd..