5 december 2006
Trådstartare
Min Windstar 1999 årsmodell 3,0 v6 är en mkt skön bil o åka med när den fungerar som den ska.
Problem beskrivning lyder.
Gas pådrag dvs ligger i ex 70 kmh och ska till låt oss säga 110kmh då måste jag ge "lite" mer än halvgas för o nå dit inom rimlig tid,, mm, men då börjar bil----et... o hoppa o rycka o skutta o veta f-n allt !!! precis som ngn satt ute i motorrummet med en brytare typ o fipplad med kontakten hej villt, i dags läget så har denna bil varit inne på en ford verkstad nu i exakt 4 veckor i ett sträck,dom har kopplat in dator i bilen ,när dom provkör så har dom märkt av dom där skutten o ryckningarna som uppstår ibland även när du ska iväg från tomgång ,så att säga,dom säger som jag att ngt e fel. styrbox,tändingslås kabelstam(delar av den e nytt),generator,tom batteriet e utbytt. men felet kvarstår,och de häftiga i detta är att datorn registrerar inte dom här skutten m,m. Dom på Ford kan alltså inte hitta felet.
olja o filter i lådan(aut) e ny oxå,ventilerna i lådan funkar som dom ska oxå... växeväljaren e kollad oxå.... =inga fel.....lådan växlar extremt mjukt o fint i övrigt......
SNÄLLA NGN E DE SÅ NI HAR ETT VETTIGT FÖRSLAG ,VÄNLIGEN HÖR AV ER
senke