Hej, har en Volvo xc70 2003 med en 140amp generator som laddar 14.4-14.5v sen hoppar ladningen under 10v sen går den upp igen. Även när jag står i neutral/park och varvar så pulserar bakljusen. Har nyss bytt Spenningsregulatorn men blev inte bättre. Dom kollade även kapacitet på batteriet på verkstan som var på 80% vad kan felet vara?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
en väldigt lätt försäkran om att det är dåligt jord är juh testa ta en start kabel och sätt mellan gods på genretorn och minus pol kontrollmät hela tiden !
Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !
nicols92 skrev: På + under huven. Inte på batteriet. Neutral skulle det stå.
Bästa mätstället hade varit direkt på generatorn för att se hur spänningen är där, är den okej så kan man sedan fortsätta mätningarna på varje "skarvställe".
Jag tycker att det borde röra sig om kabelglapp av något slag, spänningen ska rimligtvis inte sjunka så där lågt ifall generatorn och batteri har kontakt med varandra med tanke på att batteriet tydligen var hyfsat friskt.