3465
Sök

Mobilabonnemang beställt av annan. Tips!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
Fick hem 3 brev från Telia och väntar tre brev från Telenor,. I Teliabreven där det stod att jag tecknat nya mobilabonnemang!

Kollade på hitta.se, där jag hade 7st nummer kopplade till mig! Har pratat med både Telia och Telenor, där Telenor ville att jag skulle återkomma, då jag ej fått brevet från de än. Ska ringa imorgon oavsett om jag fått eller ej.

Ni som råkat ut får sådant skit, hur har ni gjort och vad har hänt?

Har givetvis polisanmält det hela!

Tackar!
Senast redigerat av FordRSC (11 november 2014)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 067 Inlägg
12 november 2014
Distansköpslagen.   

Bara kontakta dem och häva.   

I annat fall så kan du ju fråga hur noga de är på tecknadet av abonnemang..

Fick visa Leg när jag tecknade mitt iaf..  (Telia)

Muttley
12 november 2014
Mina föräldrar var med om detta tramset för några veckor sen. Någon hade beställt varor från stadium och fakturan kom hem till dem.
Polisanmälan och kontakt med kreditföretaget fick dem göra, och de hävdes omgående.

Så i ditt fall polisanmälan och häva abonnemangen.  Och vet du om att de finns abonnemang skapade i ditt namn på Telenor så skulle de ju bara häva dem, kan inte se varför du ska vänta in breven då de kan se abonnemangen.  Efterspel blir nerlagt omgående i brist på bevis eller vad de nu står i polisanmälan för de är lågprioriterat med bedrägerier på detta vis.

Mina föräldrar spärrade även sitt personnr men de kan jag säga att de funkar inte heller med erfarenhet från ett bilköp en bekant gjorde i helgen och fick köpet genomfört trots spärr.

1 948 Inlägg
13 november 2014
tkd_rille skrev:
Mina föräldrar var med om detta tramset för några veckor sen. Någon hade beställt varor från stadium och fakturan kom hem till dem.
Polisanmälan och kontakt med kreditföretaget fick dem göra, och de hävdes omgående.

Så i ditt fall polisanmälan och häva abonnemangen.  Och vet du om att de finns abonnemang skapade i ditt namn på Telenor så skulle de ju bara häva dem, kan inte se varför du ska vänta in breven då de kan se abonnemangen.  Efterspel blir nerlagt omgående i brist på bevis eller vad de nu står i polisanmälan för de är lågprioriterat med bedrägerier på detta vis.

Mina föräldrar spärrade även sitt personnr men de kan jag säga att de funkar inte heller med erfarenhet från ett bilköp en bekant gjorde i helgen och fick köpet genomfört trots spärr.

+1

Häv köpen bara! Vägrar dom så är det upp till dom att bevisa att det är DU som gjort köpen, och det har du ju uppenbarligen inte gjort.
Betala absolut inte några fakturor, kan ses som ett "erkännande" utan skicka en skriftlig (nu tappade jag ordet)... bestridan! smile av fakturan (spara kopia).
Går det så långt som till kronofogden så fortsätt bestrid, till slut hamnar ni i rätten och där måste dom då bevisa att det är DU som gjort köpet.

Nu har jag svårt att tro att stora företag som telia och telenor inte går med på å häva köpen men kan vara bra att skriva detta ändå då det finns mindre oseriösa firmor som vet att dom flesta betalar och tror "det löser sig sen och då får jag tillbaka mina pengar..."

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
15 november 2014
Trådstartare
Tackar för svar!

Både Telia och Telenor spärrade direkt abonnemangen! Eventuell faktura ska jag inte betala sa de.
Ska skicka in polisanmälan med deras resp brev, så löser det sig säkert.

Visade sig att de köpt hos Telia använt ID kort, jag har aldrig ägt ett ID, bara körkort.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Sök