Trasiga bromsljus o tänt P-ljus utan tändning påslagen..Volvo 744

Axelsson955
24 november 2014 · 55 Inlägg

Har ett jobbigt fel på 740:in.
Det började med att bromsljuset la av.. Men det fasta ljuset som lyser när man har på tändningen eller motorn fungerade.
Började fixa jordpunkter, har fixat följande: den mellan torpeden och fördelarlocket, den vid i bagaget som sitter vid bränsleslangarna, de vid bakljusfästena, samt den till batteriet. Dock när jag hade fixat jordpunkter så började den krångla ännu mer..
En stund slocknade bakljusen när jag bromsade, nu blir det lite svagare istället. Har bytt bromljuskontakten utan resultat.
För närvarande är parkeringsljusen tända utan att tändningen är på så jag var tvungen att koppla bort batteriet. (Bromsljuset i bakrutan lyser konstant också)
Någon som har haft något liknande fel eller har tips på vad jag ska göra??! smile

Senast redigerat av 2Fast4Snuten (28 november 2014)

Volvo 940 "air ride" (1991)
Axelsson955
25 november 2014 · 55 Inlägg

Ingen?

Volvo 940 "air ride" (1991)
zzr94092
25 november 2014 · 4 391 Inlägg

du har nog jordfel i bakljusen fortfarande, har du drag på bilen? isåfall ,koppla loss elen till draget, skarven är väl i reservhjulsbaljan

Axelsson955
26 november 2014 · 55 Inlägg

Testade att byta ena bakljuset igår eftersom plasten blivit sprucken o bubblig, av värme troligen. Men utan resultat. Men det ljuset var i ganska dåligt skick så kan inte lita på att det funkar heller.
Har ej dragkrok på den.

Volvo 940 "air ride" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang