Hjälp! Kopplingschema Jetta 2 -87

Deuden
27 november 2014 · 2 Inlägg

Hej! Jag behöver hjälp. Köpte mig en Jetta 2 årsmodell 87:a som nyligen hade gått igenom besiktningen. Nu är det min tur att besikta och problemen är som följande.

Bilens ljusknapp hade brunnit för förra ägaren och hon hade tydligen jobbat på en egen lösning. Hon tog en i närmast likadan knapp, klippte av 2 stift och satte den upp-och-ned. (Hon kan ha gjort något mer också, det vet jag inte) Det som händer är att när jag slår på hellyset så slutar vindrutetorkare och fläkt att fungera. Det är heller aldrig någon instrumentpanelsbelysning eller ljus från taket. Jag har lämnat bilen till en kunnig kompis som verkar fått ordning på det mesta, men inte allt. Det är svårt säger han, när man inte vet exakt vad som gjorts tidigare och inte har något kopplings/el-schema.

Googlar man så kan man hitta liknande schema till liknande bilar. Men inte det exakta. Bilen är en Jetta 2 (II) 74hk -87:a.

/Simon

fadret
27 november 2014 · 1 125 Inlägg
Volvo V70 "Bebisen" (1998)
zzr94092
27 november 2014 · 4 385 Inlägg

men byt ljusknappen först då,, köp en Heynes rep, bok kostar inte många kronor,tycker ni ska klara av det hela då,är ju inte så värst avancerat el på en så gammal bil..

Senast redigerat av zzr94092 (27 november 2014)

Deuden
27 november 2014 · 2 Inlägg

Tack för länken! Vet du om den sidan brukar fungera? Det stod så här:
"We are sorry for the inconvenience, but this is a huge website and this page is currently under construction.
Please bookmark this page and come back soon. We will have this information posted shortly."

Vi har provat byta lysknapp men då slutade i princip allt fungera (om man sätter den som den ska sitta). Så nånting mer än bytt lysknapp har ju förra ägaren gjort.

fadret
27 november 2014 · 1 125 Inlägg

Deuden skrev:
Tack för länken! Vet du om den sidan brukar fungera? Det stod så här:
"We are sorry for the inconvenience, but this is a huge website and this page is currently under construction.
Please bookmark this page and come back soon. We will have this information posted shortly."

Vi har provat byta lysknapp men då slutade i princip allt fungera (om man sätter den som den ska sitta). Så nånting mer än bytt lysknapp har ju förra ägaren gjort.

Den fungerade sist när jag använde den för ca 14 dagar sedan

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang