Tips om flytt till norrland.

Leif123
28 november 2014 · 105 Inlägg

Jag går sista året i gymnasiet i västmanland och tänkte bli lastbilschaufför och har alltid velat bo någonstans i övre delen av Sverige, därför har jag bestämt mig för att flytta dit. Kommer nog jobba här ett år innan och bara spara till flytten. Jag undrar alltså om ni har några tips på vart i övre delen av Sverige det är relativt billigt att bo men ändå inte 1000 mil från civilisationen. Det var lägenhet jag tänkte på smile

Mvh

xXSammy
29 november 2014 · 6 580 Inlägg

Flyttade från Stockholm till Kiruna för snart 2 år, lever hyfsat billigt i min 1a (24kvadrat) och bor ca 10-15min ifrån jobbet.
Hyran ligger på ~2700 ink garageplats med motorvärmare. Dock köpte jag lägenheten. wink

Nakdelen med Kiruna är de få bostäderna som finns men positiva är jobben, finns mer jobb än (utbildat)folk här.

De/Dem
granadadr
29 november 2014 · 7 295 Inlägg

Skellefteå har billiga bostadspriser jämfört med ex Umeå,, personligen tycker jag Kiruna är för långt bort från allt,, man vill ju ha hyffsat nära till bra affärer och dyl,, och då har jag märkt att då måste man nästan bo vid E4an,, för den är Sveriges pulsåder,,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
xXSammy
29 november 2014 · 6 580 Inlägg

Måste och måste, beror på vad man är ute efter. wink Tycker de man behöver finns. Bränsle, mat, jobb och kläder samt bostad.

Kunde dock haft bättre vård tillgänglighet bara.

De/Dem
Leif123
1 december 2014 · 105 Inlägg

granadadr skrev:
Skellefteå har billiga bostadspriser jämfört med ex Umeå,, personligen tycker jag Kiruna är för långt bort från allt,, man vill ju ha hyffsat nära till bra affärer och dyl,, och då har jag märkt att då måste man nästan bo vid E4an,, för den är Sveriges pulsåder,,

Malheus skrev:
Måste och måste, beror på vad man är ute efter. wink Tycker de man behöver finns. Bränsle, mat, jobb och kläder samt bostad.

Kunde dock haft bättre vård tillgänglighet bara.

Tack för svar! Lite svårt att bestämma sig just nu smile Men om inte mina polare kommer in i Luleå så blir det nog en stad utan högskola, iaf inte en känd en. Men kommer dom in i Luleå så blir det nog där ändå smile

granadadr
2 december 2014 · 7 295 Inlägg

ja men det blir nog bra tror jag,,

Werndin
11 mars 2015 · 65 Inlägg

Några månader senare tänker jag flika in att Luleå är en riktigt trevlig stad, lagomt stor (enligt mig) och inte för avsides. Trivs helt klart bra här och du är välkommen! MEN se till att du inte tar mitt jobb bara då jag också utbildar mig till lastbilschaufför. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang