4468
Sök

Kolfiber insug m5 e60

121 Inlägg
30 november 2014
Trådstartare
Nån här som kör med kolfiber insug m5 e60 gör det mycket på motor ljud o lite mer effekt kanske ?   Var har ni köpt dessa insug isåfall?   sett schmidermann har men kanske finns biligare nån annanstans.  Har ni bilder på dessa insug lägg gärna upp dom.

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 november 2014
Kan du länka till Schmiedmanns "kolfiberinsug"? Vill du ha mer effekt gissar jag att det enklaste är en mappning efter att man  bytt till "sportavgas" hela vägen, kanske till o med andra (katalysator-lösa?) grenrör....Vi snackar om en kostnad på mellan 50-70' gissar jag för i bästa fall runt 40-50 extra hästar, men med ett förmodat "hårresande" ljud...Har för mig att SuperSprint har sådana system. Jag skulle dock välja Eisenmann slutburkar, men SuperSprint grenrör osv fram till slutburkarna...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 november 2014
De där kan du hoppa över....Ger på sin höjd liiiiite annorlunda ljud, men absolut ingen effekt. Finns dock CAI (ColdAirIntake) system som rent teortiskt skulle kunna ge nån enstaka hästkraft extra....

När man pratar "insug" så tänker jag på detta. Det du  länkat till är bara en luftfilterbox, något helt annat...
Senast redigerat av dawwe (30 november 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

121 Inlägg
30 november 2014
Trådstartare
Jaha ok tack för hjälp

Sök