2873
Sök

MB 300D rör mellan topp och vattenpump.

11 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
Tjena! Har en merca motor, 300 D som sagt. Ett rör mellan toppen och vattenpumpen har gått av(ett litet rör format som ett u med banjokopplingar i varje ändå) detta har läckt, så bestämde mig för att ta bort röret, då gick bultarna till banjokopplingarna av, röret lika så.  Min fråga e nu om man kan plugga skiten? Om inte, har någon ett sådant rör? Trevlig helg.

11 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
Hur fan lägger ja upp bilder?

Kan inte bli värre än skit....
411 Inlägg
12 december 2014
dennisfransson skrev:
Hur fan lägger ja upp bilder?

"Skriv svar" Sen "Ladda upp bild (fotoalbum)" eller klistra in en länk till bilden av något slag.
Senast redigerat av Tinx2 (12 december 2014)

Det Går!!!

Kan inte bli värre än skit....
411 Inlägg
12 december 2014
dennisfransson skrev:
Tjena! Har en merca motor, 300 D som sagt. Ett rör mellan toppen och vattenpumpen har gått av(ett litet rör format som ett u med banjokopplingar i varje ändå) detta har läckt, så bestämde mig för att ta bort röret, då gick bultarna till banjokopplingarna av, röret lika så.  Min fråga e nu om man kan plugga skiten? Om inte, har någon ett sådant rör? Trevlig helg.

Vad är det för årsmodell och är motorn från en w124 eller w123?
Senast redigerat av Tinx2 (12 december 2014)

Det Går!!!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 december 2014
Utan att veta vad röret är till för så misstänker jag att det fyller någon form av funktion. Alltså ska det inte pluggas. Besök närmsta skrot. Skippa svordommar så får du bättre svar. God afton

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

11 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
Ingen aning vad den kommer ifrån för bil, sitter i en EPA.

11 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
Men röret e ju as litet, va kan de ha för funktion rgentligen

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 december 2014
Du tror alltså att motortillverkare monterar små rör som ej fyller någon funktion?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

343 Inlägg
12 december 2014
går det vatten eller olja i röret? kan de va så att om det kommer olja där som är till för att  smörja vattenpumpen?

11 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
Att den har ngn funktion har ja förstått för länge sen, frågan e om den e as viktig eller ej, menmen, nytt rör påväg hem

Sök