3456
Sök

M90 med sinter, hjälp ;)

22 Inlägg
21 december 2014
Kör med standardlamell om du ska ladda på med mycket effekt, dom är bättre grepp i än KL:s sinter! Dessutom är inte standardlamellen lika elak mot tryckplattan, börjar det slira med KL:s lammell i så förstör man lätt tryckplattan o får köpa ny sådan oxå och dom är ju inte så billiga.

95 Inlägg
21 december 2014
Trådstartare
jockemek skrev:
Kör med standardlamell om du ska ladda på med mycket effekt, dom är bättre grepp i än KL:s sinter! Dessutom är inte standardlamellen lika elak mot tryckplattan, börjar det slira med KL:s lammell i så förstör man lätt tryckplattan o får köpa ny sådan oxå och dom är ju inte så billiga.

okej.. hmm ne de e dom inte x)

22 Inlägg
21 december 2014
Det finns anledning till att KL:s lameller är billiga o det är för att det är dåligt grepp i dom, kör man med 200 hästar funkar dom säkert bra men då behöver man ju inte byta till sinter överhuvudtaget.
Har provat deras 6 o 4 puck sinter samt förstärkt tryckplatta i min bil och det är ingen skön känsla när man lagt i 3:an o trycker på gasen och motorn rusar och så får man rulla hem o plocka ner lådan igen.
Körde med förstärkt tryckplatta o orginallamell i fem år problemfritt innan jag började krångla med KL:s sinter.
Det är min erfarenhet iallafall:)

95 Inlägg
21 december 2014
Trådstartare
jockemek skrev:
Det finns anledning till att KL:s lameller är billiga o det är för att det är dåligt grepp i dom, kör man med 200 hästar funkar dom säkert bra men då behöver man ju inte byta till sinter överhuvudtaget.
Har provat deras 6 o 4 puck sinter samt förstärkt tryckplatta i min bil och det är ingen skön känsla när man lagt i 3:an o trycker på gasen och motorn rusar och så får man rulla hem o plocka ner lådan igen.
Körde med förstärkt tryckplatta o orginallamell i fem år problemfritt innan jag började krångla med KL:s sinter.
Det är min erfarenhet iallafall:)

okej, men stämmer de att org lamell med 712 platta klarar 500nm ? för tänkte köra de ja vissa på bilden, o ska ju inte köra mer än ca 200-230hk nu innan ja ska renovera hela motorn samt lådan o ner i min 744 wink så tänkte de borde la funka bra ? eller va tycker du själv, ha har som sagt ingen erfarenhet av deras lameller tongue

5 779 Inlägg
21 december 2014
Ska du ha så mild effekt så är det verkligen inte värt besväret att köra sinter. Hårdare tryckplatta och ny original-lamell räcker gott och väl.

95 Inlägg
21 december 2014
Trådstartare
simlar skrev:
Ska du ha så mild effekt så är det verkligen inte värt besväret att köra sinter. Hårdare tryckplatta och ny original-lamell räcker gott och väl.

men tanken e ju att när de kommit ner i 744an så blir de att bygga mer effekt, då e tanken h-profil större turbo andra spridare, e85 o mycket mer, men de kommer ju ta ett tag men tänkte att ja kan ju lika hjärna köra på riktiga saker med en gång istället för att byta va 3de månad wink

22 Inlägg
22 december 2014
Jag körde ju med standardlamell med ca 380 hk och 500 nm och det höll ju mycket bättre än KL:s sinter och samma effekt. Förresten kolla på bakaxeldelar i Gävle, har för mej dom har en riktig sinterlammell som kanske passar din setup. www.bakaxel.se

10 Inlägg
25 december 2014
Annars har du Tilton kopplingar men då får du stifta om svänghjulet, finns som fler skivig koppling, sen byt ut ditt dubbelmasse svänghjul onödigt tunga å brukar gå sönder.

Sök