projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
23 december 2006 · 5 753 Inlägg

ja då har man satt dit jappsen å byggt 3" avgassystem... vrålar ganska friskt med 3" raka rör å en jappsdämpare big_smile har inga bilder på när jag byggde avgassystemet eftersom jag glömde kameran.. men har tagit nåra bilder när de sitter på plats


här är ett par bilder då
jappsen med 5" utblås å 3" anslutning
http://i12.tinypic.com/3149qnm.jpg
http://i10.tinypic.com/3zs1u28.jpg

(ja jag vet att den är rätt skitig under)


kan säga att jag höll på å bli galen när jag byggde systemet.. för jag gjorde de hos farsan å när jag å en kompis kom dit så började farsan bjuda polaren på massa öl å grejjer så dom vart ju full dom, å de va rätt jobbigt när man satt å skulle mäta ut å svetsa avgassystemet osv å dom va full å trodde dom va skitsmart å tjatade på grejjer osv men jag gjorde som jag ville å de vart bra förutom att den vrålar lite väl mkt men de är härligt oxå big_smile

Senast redigerat av volvo_glenne (23 december 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
ToXtreme
23 december 2006 · 3 627 Inlägg

volvo_glenne skrev:
ja då har man satt dit jappsen å byggt 3" avgassystem... vrålar ganska friskt med 3" raka rör å en jappsdämpare big_smile har inga bilder på när jag byggde avgassystemet eftersom jag glömde kameran.. men har tagit nåra bilder när de sitter på plats


här är ett par bilder då
jappsen med 5" utblås å 3" anslutning
http://i12.tinypic.com/3149qnm.jpg
http://i10.tinypic.com/3zs1u28.jpg

(ja jag vet att den är rätt skitig under)


kan säga att jag höll på å bli galen när jag byggde systemet.. för jag gjorde de hos farsan å när jag å en kompis kom dit så började farsan bjuda polaren på massa öl å grejjer så dom vart ju full dom, å de va rätt jobbigt när man satt å skulle mäta ut å svetsa avgassystemet osv å dom va full å trodde dom va skitsmart å tjatade på grejjer osv men jag gjorde som jag ville å de vart bra förutom att den vrålar lite väl mkt men de är härligt oxå big_smile

Hahaha tongue Farsor säger jag bara big_smile

Men riktigt fint projekt, blir det till att lacka om hela bilen sen mä då eller?

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
23 december 2006 · 5 753 Inlägg

ToXtreme skrev:

volvo_glenne skrev:
ja då har man satt dit jappsen å byggt 3" avgassystem... vrålar ganska friskt med 3" raka rör å en jappsdämpare big_smile har inga bilder på när jag byggde avgassystemet eftersom jag glömde kameran.. men har tagit nåra bilder när de sitter på plats


här är ett par bilder då
jappsen med 5" utblås å 3" anslutning
http://i12.tinypic.com/3149qnm.jpg
http://i10.tinypic.com/3zs1u28.jpg

(ja jag vet att den är rätt skitig under)


kan säga att jag höll på å bli galen när jag byggde systemet.. för jag gjorde de hos farsan å när jag å en kompis kom dit så började farsan bjuda polaren på massa öl å grejjer så dom vart ju full dom, å de va rätt jobbigt när man satt å skulle mäta ut å svetsa avgassystemet osv å dom va full å trodde dom va skitsmart å tjatade på grejjer osv men jag gjorde som jag ville å de vart bra förutom att den vrålar lite väl mkt men de är härligt oxå big_smile

Hahaha tongue Farsor säger jag bara big_smile

Men riktigt fint projekt, blir det till att lacka om hela bilen sen mä då eller?

japps jag ska lacka hela bilen... praktiserar ju på en lastbil/traktor lackering å då får att jag har varit till sån stor hjälp å är så duktig på å jobba så skulle jag få en gratis lack på bilen.. men jag vet inte vilket färg än..funderar på silver metallic smile



just ja, jag har löpt 2st skärmkanter bak oxå som jag ska byta smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
24 december 2006 · 5 753 Inlägg

nu har jag två nya skärmkanter bak oxå.. får se när jag orkar svetsa dit dom

nya skärmkanterna.. vänster och höger bak
http://i11.tinypic.com/4cwuur5.jpg


ska även iväg å hämta en sierra 2,9 nu i mellandagarna som jag ska ha som reservdels bil.. ska till och börja med ta bakaxeln av den så man får rätt utväxling eftersom jag har en bakaxel från en sierra 2,8 automat nu å den är för högt utväxlad så därför går bilen slött motför vad den ska göra... så de blir väll nåra bilder när jag håller på å byter bakaxel oxå.. så ska jag byta ut vänster framskärm på grund av rost (har en fräsch framskärm liggandes)


jaja de va allt för idag...

GOD JUL å ha de bra gott folk smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
HoKkee
24 december 2006 · 845 Inlägg

ser bra ut big_smilebig_smile lycka till

Mavric
28 december 2006 · 176 Inlägg

hade sj 3" med en jappsdämoare innan... men körde å tappa hela skitet efter kissen asg! så de blev ett nytt på 2½" å jappsedämpare istället.. innan bara bröla de nu får man en å annan puff puff hehe

/Mavric\ :)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
29 december 2006 · 5 753 Inlägg

hehe jo men jag har grejjat lite nu så nu låter den rätt lagomt... inte lika tyst som orginal men inte mkt heller.. så som sagt typ lagomt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 januari 2007 · 5 753 Inlägg

ja då har man varit iväg å hämtat reservdelsbilen då, en sierra 2,9... ett helvete var de å få hem den iaf... han som hade den skulle behålla dämparna osv från den eftersom de va bilstein dämpare på den.. så de fanns ju inga fjäderben på den å då fanns de ju inga framhjul heller så de va ett helvete å få på den på biltrailern kan jag lova men efter ett x antal timmar så var de på iaf så när vi skulle åka hem så va de ju glashalt på vägen eftersom de hade kommit underkylt regn så vad tror ni hände?? jo precis, tro inte på fan att trailern halkade i diket med bilen på mad så de va bara å lämna trailern å bilen där å åka hem eftersom klockan var tolv på natten, så vi hämtade den dagen efter istället eftersom de va ljust ute så...så ni fattar säkert att man va lite små less då hehe



jaja så till helgen så blir de väll till och byta bakaxel så man får rätt utväxling eftersom de sitter en bakaxel från en sierra 2,8 automat nu så den är för högt utväxlad. så ska jag fixa fläkten, sätta på kattarna eftersom den ska in å besiktas snart så blir de lite mer små saker så till helgen så kommer de förmodligen lite bilder smile


ha de bra så länge gott folk smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Flash Modo-fan från början till slut
3 januari 2007 · 330 Inlägg

verkar kunna bli rätt nice d där...börjar snurra lite kugghjul uppe i huvet...har oxå en sierra...men inge garage,så kugghjulen stannar lika fort igen...lycka till...blir intressant att följa tråden å c hur d går

Stolt far till Freddy 18/12-08
buster1
3 januari 2007 · 9 Inlägg

najs kommer nog bli gulligt

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 januari 2007 · 5 753 Inlägg

tackar.. jo jag hoppas att de blir nice iaf smile  fast nu ska ju farsan flytta så då blir jag av med garaget oxå men då funderar han på att hyra ett garage nånstans så forsättning med projektet blir de men de lär bli ett litet uppehåll om typ en månad eller så tyvär hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 januari 2007 · 5 753 Inlägg

föresten! nån som vet vart jag kan få tag på vita bak lysen till sierra?? jag vet att dom inte säljs längre men jag tänkte på ifall de kanske går å special beställa nånstans??? tacksam för svar

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Olsson_
4 januari 2007 · 38 Inlägg

mjo da de kommer nog se gött bra ut...en möjlig blick fångare...

TonyTiger_83
4 januari 2007 · 19 Inlägg

Hehe.. fy fan plasta o slipa känner man igen tongue Gör bara inte som jag gjorde.. slipa bort förmycket spackel varje gång mellan lagren wink (Tar lite längre tid då tongue) Haha Kommer bli riktigt najst sen när det blir färdigt big_smile Tummen upp!

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 januari 2007 · 5 753 Inlägg

tack för alla kommentarer smile


ja de har ju inte hänt så mkt eftersom de är fullt i garaget just nu så jag kan inte göra nått... å bakaxel bytet tänkte jag göra ute då men då vart de ju rätt så kallt i helgen när jag tänkte göra de så de vart inte av.. men farsan håller på att kolla runt lite efter ett nytt fint garage som vi kan hyra(om nån vet av nått ledigt garage i sundsvalls området så säg till) ... men innan vi byter garage så ska jag ha fått till fronten.... ska börja sätta lite fart nu efter att man har latat sig när de har varit jul å nyår å allt sånt men imorrn tänkte jag fortsätta med fronten iaf så då kommer de nog lite mer bilder

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 januari 2007 · 5 753 Inlägg

ja idag så har jag grejjat lite med spoilern men så klart så glömde jag kameran hmm


så skaffade jag mig lite extra jobb för nåra dagar sen när jag tappade bort nycklarna å inte hade nåra reserv nycklar så nu måste jag byta tändningslås och dörr lås mad

kollade även med ford men dom kunde inte fixa info osv till en nyckel... jävla hycklare dom måste väll för fan veta vart en ford är såld när den va ny eller ja dom borde ju ha sånt på datorn typ juh mad

ajja bara byta låsen då hmm


men imorrn så kommer de nog bilder iaf..

ha de bra allihopa smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
hento Audi A3 2.0T FSI Quattro
8 januari 2007 · 36 Inlägg

Det här var en intressant tråd. Det är bara att kämpa så löser det sig alltid big_smile

Ckosworth Mr
9 januari 2007 · 607 Inlägg

volvo_glenne skrev:
ja då har man varit iväg å hämtat reservdelsbilen då, en sierra 2,9... ett helvete var de å få hem den iaf... han som hade den skulle behålla dämparna osv från den eftersom de va bilstein dämpare på den.. så de fanns ju inga fjäderben på den å då fanns de ju inga framhjul heller så de va ett helvete å få på den på biltrailern kan jag lova men efter ett x antal timmar så var de på iaf så när vi skulle åka hem så va de ju glashalt på vägen eftersom de hade kommit underkylt regn så vad tror ni hände?? jo precis, tro inte på fan att trailern halkade i diket med bilen på mad så de va bara å lämna trailern å bilen där å åka hem eftersom klockan var tolv på natten, så vi hämtade den dagen efter istället eftersom de va ljust ute så...så ni fattar säkert att man va lite små less då hehe



jaja så till helgen så blir de väll till och byta bakaxel så man får rätt utväxling eftersom de sitter en bakaxel från en sierra 2,8 automat nu så den är för högt utväxlad. så ska jag fixa fläkten, sätta på kattarna eftersom den ska in å besiktas snart så blir de lite mer små saker så till helgen så kommer de förmodligen lite bilder smile


ha de bra så länge gott folk smile

Det där var en "rolig" kväll de...

Verka bli bra det där, annorlunda med det där paket. 

Själv ska jag iväg idag och kika på en ny cossie. Tänkte ju sluta med ford men kan fan inte tongue Roliga bilar!

OT: regbeviset har kommit nu.

Senast redigerat av Ckosworth (9 januari 2007)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 januari 2007 · 5 753 Inlägg

haha jo de va ju en "trevligt" kväll tongue


tackar, jo de är de som är meningen, att de ska bli anorlunda smile


okej, vi får ta å fixa regbevisen nånting

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 januari 2007 · 5 753 Inlägg

blev inte att jag kom iväg till garaget idag heller men jag har iaf en glad nyhet! jag har fått tillbaka nycklarna.. det var en person som hade hittat dom å satt upp en lapp på ica smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang