projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 februari 2007 · 5 753 Inlägg

tackar tackar.. jo de är lite maffigt utblås men jag gillar feta utblås jag tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
peterplast
7 februari 2007 · 14 Inlägg

Fetare utblås än scania. Tycker att det är lite väl tilltaget. I övrigt imponerande bygge.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 februari 2007 · 5 753 Inlägg

jag gillar feta utblås jag men tackar tackar smile




lägger väll in en liten bild på när jag har sänkt sierran i photoshop

http://i8.tinypic.com/4gj8gfq.jpg


vart ju riktigt snygg när man fick ner den på jorden tongue kanske man ska börja samla ihop till en säkningssats smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Ckosworth Mr
7 februari 2007 · 607 Inlägg

volvo_glenne skrev:

Ckosworth skrev:

volvo_glenne skrev:

350st va lite dyrt för mig just nu när man nästan har gjort av med alla pengar som jag haft, men kanske när jag får ihop lite mer pengar tongue


jasså? hmm kanske var nån av dagarna när jag åkte lite skoter eller nått tongue

Om du inte har nå skoj i bytes väg så? Är fortfarande ute efter några fälg och däck har väldigt mycket annat också så det är bara att hojta till ifall du behöver något.

vet inte om ja har nå roligt att byta, ska kolla...ungefär vad har du mer för skojiga grejjer då?? tongue

Ja du massor, mest en massa reservdelar men vet inte exakt men säg till om du behöver något så kan jag kika ifall jag har det.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 februari 2007 · 5 753 Inlägg

Ckosworth skrev:

volvo_glenne skrev:

Ckosworth skrev:

Om du inte har nå skoj i bytes väg så? Är fortfarande ute efter några fälg och däck har väldigt mycket annat också så det är bara att hojta till ifall du behöver något.

vet inte om ja har nå roligt att byta, ska kolla...ungefär vad har du mer för skojiga grejjer då?? tongue

Ja du massor, mest en massa reservdelar men vet inte exakt men säg till om du behöver något så kan jag kika ifall jag har det.

hehe ja men igentligen så behöver jag inget nu, men jag ska ha i baktanke att du har grejjer smile  men jag är lite intresserad av dom där dämparna du hade men eftersom jag är pank så vet ja inte när jag får nå pengar till sånt nästa gång sad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Fordofilen
8 februari 2007 · 519 Inlägg

5" utblås = 500hk? big_smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 februari 2007 · 5 753 Inlägg

hahaha förmodligen inte men man kan alltid hoppas wink tongue

Senast redigerat av volvo_glenne (8 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Fordofilen
8 februari 2007 · 519 Inlägg

Var inte blyg nu, klart du får 500hk i den det är ju en 2,9a big_smile
Hur mkt kommer dämparen synas efter du bytt stötfångaren? Nu tycker jag det ser det lite väl "fjortis" ut tongue

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 februari 2007 · 5 753 Inlägg

Fordofilen skrev:
Var inte blyg nu, klart du får 500hk i den det är ju en 2,9a big_smile
Hur mkt kommer dämparen synas efter du bytt stötfångaren? Nu tycker jag det ser det lite väl "fjortis" ut tongue

hehe joo men eftersom bakspoilern inte är klar än så fick jag bygga avgassystemet efter vad jag tror kommer bli bra med jappsen eller vad jag ska säga.. men jag hade tänkt att bara utblåset ska synas, inte själva kroppen på dämparen smile


fast å andra sidan, vem är inte lite fjortis raggare vid 18 års ålder? wink haha skämt & sido tongue hahaha big_smile

Senast redigerat av volvo_glenne (8 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
ghost_boy83 CREW
8 februari 2007 · 2 594 Inlägg

gryyyyyymt smile ska skälv ha 5" på min spana in länken http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=237 på bilden är det bara 4" men de va bara å hojta fick man 5 heeh jaha va händer annars då me bygget smile är det fylbult på fooorden?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 februari 2007 · 5 753 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
gryyyyyymt smile ska skälv ha 5" på min spana in länken http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=237 på bilden är det bara 4" men de va bara å hojta fick man 5 heeh jaha va händer annars då me bygget smile är det fylbult på fooorden?

hehe jooo de är lite små grymt med feta utblås tongue... såg inte så tokigt de du ska inhandla heller smile


händer väll inte så mkt med bygget... ska väll ta kjolpaketet till jobbet/praktiken å göra färdigt de där eftersom dom frågade ifall jag hade nå eget å grejja med eftersom dom hade lite jobb åt mig nu... å eftersom jag har de fullt i farsans garage, å nu ska han även flytta ifrån huset å garaget så då tyckte jag de va en bra möjlighet att ta kjolpaketet på jobbet å göra klart de där... plus att då har jag proffs hjälp ifall jag behöver eftersom jag jobbar på en lackering så dom kan allt om plast smile

Senast redigerat av volvo_glenne (8 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
ghost_boy83 CREW
9 februari 2007 · 2 594 Inlägg

volvo_glenne skrev:

ghost_boy83 skrev:
gryyyyyymt smile ska skälv ha 5" på min spana in länken http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=237 på bilden är det bara 4" men de va bara å hojta fick man 5 heeh jaha va händer annars då me bygget smile är det fylbult på fooorden?

hehe jooo de är lite små grymt med feta utblås tongue... såg inte så tokigt de du ska inhandla heller smile


händer väll inte så mkt med bygget... ska väll ta kjolpaketet till jobbet/praktiken å göra färdigt de där eftersom dom frågade ifall jag hade nå eget å grejja med eftersom dom hade lite jobb åt mig nu... å eftersom jag har de fullt i farsans garage, å nu ska han även flytta ifrån huset å garaget så då tyckte jag de va en bra möjlighet att ta kjolpaketet på jobbet å göra klart de där... plus att då har jag proffs hjälp ifall jag behöver eftersom jag jobbar på en lackering så dom kan allt om plast smile

japp det skall jag inhandla sen kommer bli fett ljud ska spela in före och  efter ljud smile
så ska du få höra,vart ska du å farsan din flytta då?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 februari 2007 · 5 753 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

volvo_glenne skrev:

ghost_boy83 skrev:
gryyyyyymt smile ska skälv ha 5" på min spana in länken http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=237 på bilden är det bara 4" men de va bara å hojta fick man 5 heeh jaha va händer annars då me bygget smile är det fylbult på fooorden?

hehe jooo de är lite små grymt med feta utblås tongue... såg inte så tokigt de du ska inhandla heller smile


händer väll inte så mkt med bygget... ska väll ta kjolpaketet till jobbet/praktiken å göra färdigt de där eftersom dom frågade ifall jag hade nå eget å grejja med eftersom dom hade lite jobb åt mig nu... å eftersom jag har de fullt i farsans garage, å nu ska han även flytta ifrån huset å garaget så då tyckte jag de va en bra möjlighet att ta kjolpaketet på jobbet å göra klart de där... plus att då har jag proffs hjälp ifall jag behöver eftersom jag jobbar på en lackering så dom kan allt om plast smile

japp det skall jag inhandla sen kommer bli fett ljud ska spela in före och  efter ljud smile
så ska du få höra,vart ska du å farsan din flytta då?

okey låter kanon de.... nja jag bor hos morsan men huset som farsan hyrde skall säljas å därför måste farsan flytta.. å enda hus han fick tag i lite snabbt var långt ut i skogen haha, nä men de är bara 3 mil från mig till dit farsan ska flytta så de är ingen fara för mig tycker jag tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Persson
11 februari 2007 · 43 Inlägg

utblåset ser ju ut som en ditsatt lyktstolpe, särskilt när det sticker ut tongue no offence men.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 februari 2007 · 5 753 Inlägg

Persson_ skrev:
utblåset ser ju ut som en ditsatt lyktstolpe, särskilt när det sticker ut tongue no offence men.

mkt välpolerad lycktstolpe isf då eftersom den är chrome:ad wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
ghost_boy83 CREW
11 februari 2007 · 2 594 Inlägg

Persson_ skrev:
utblåset ser ju ut som en ditsatt lyktstolpe, särskilt när det sticker ut tongue no offence men.

kommer från en som inte ens har nån bil??

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 februari 2007 · 5 753 Inlägg

hehe de verkar så tongue




i helgen har de inte hänt ett piss.... skulle sitta nåra polare å dricka lite öl osv i fredags men va  fan de slutade med att de vart typ 30 pers i våran lilla 2a tongue fylla å massa folk.. varenda jävel va kanon full... alla strulade med alla grejjer som gick sönder osv så lördag bestod av städning av lägenheten(vart bland annat 1,5 sopsäck med burkar å skit) och att slöa lite. dörför har de inte hänt nått med bilen i helgen tongue


men fan vilket drag de blev i fredags big_smile


inte för att de där hör till tråden men jag förklarade bara varför de inte blivit nått med bilen i helgen haha big_smile

Senast redigerat av volvo_glenne (11 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 februari 2007 · 5 753 Inlägg

jahapp då har man varit iväg och slaktat reservdels bilen lite idag då... hämtade bakaxeln från min sierra 2,9 reservdelsbil, ska byta bakaxel så jag får rätt utväxling så man får tillbaka draget i kärran wink så tog jag avgassystemet oxå, tänke jag skulle ha bytt till orginal avgassystem eftersom jag ska besikta på torsdag, den kommer ju garanterat inte gå igenom eftersom de är en gammal bil men därimot så tror jag inte det kommer bli nå allvarliga fel smile


ajja två bilder då


bakaxeln då, ska tvättas av och målas(silver) innan montering, den är bara blöt av snön, alltså den läker INTE eller nått sånt!!
http://i19.tinypic.com/4h2i9mx.jpg


orginal avgassystemet då som ska på, på grund av besiktningen, hyffsat fräsch avgassystem faktiskt (men efter besiktning så blir de 3" på igen)
http://i12.tinypic.com/2lu2vzb.jpg



ajja de va allt för tillfället.. ha de gött å lite kommentarer vore kul! smile

Senast redigerat av volvo_glenne (18 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
RaaZer
18 februari 2007 · 87 Inlägg

Du behöver inte byta avgas, det finns bullertest, men luskar man riktigt i reglerna så står det att bilar nyare än 1980 så bullertestas de inte, däremot kan SBP göra en bedömning...

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 februari 2007 · 5 753 Inlägg

jo men jag tror inte dom gillar mitt mullrande med 3" med enbart en fet jappsdämpare tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang