Extraljus Audi A4

Grenemark
31 december 2014 · 88 Inlägg

Har tänkt lägga 3st xenon extraljus på min Audi A4 -2012.

Kan jag använda detta fäste på den eller måste jag ha något som är anpassat för Audi?

http://www.prestandabelysning.se/quick- … stag/339-0

Mack Forum- och sitemoderator
31 december 2014 · 26 136 Inlägg

Klart du kan använda det där på din Audi.

Dock föredrar jag personligen LightOns produkter när det kommer till "snabbfäste", men det är ju en smaksak.

Senast redigerat av Mack (31 december 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Grenemark
31 december 2014 · 88 Inlägg

Inget speciellt man behöver göra? Bara montera som vanligt? Läste nånstans att det kan bli problem eftersom regskylten sitter i/på grillen, någon som varit med om det?

Grenemark
3 januari 2015 · 88 Inlägg

Ingen som vet något om det kan bli något problem med att montera fästet?

ajokko
13 januari 2015 · 214 Inlägg

Grenemark skrev:
Ingen som vet något om det kan bli något problem med att montera fästet?

Hade inga problem att montera ett sånt på föräldrarnas Allroad (förvisso facelift, 2013, men ändå). Har monterat vanligt fäste på min egen 2011, även där utan problem.

Skruvarna går ju (förhoppningsvis, om du har tillräckligt långa) genom både grilldelen och stötfångardelen. Har du för långa skruvar kommer du givetvis att slå i krockbalken...

Grenemark
13 januari 2015 · 88 Inlägg

ajokko skrev:

Grenemark skrev:
Ingen som vet något om det kan bli något problem med att montera fästet?

Hade inga problem att montera ett sånt på föräldrarnas Allroad (förvisso facelift, 2013, men ändå). Har monterat vanligt fäste på min egen 2011, även där utan problem.

Skruvarna går ju (förhoppningsvis, om du har tillräckligt långa) genom både grilldelen och stötfångardelen. Har du för långa skruvar kommer du givetvis att slå i krockbalken...

Okej, tack för svar!

ajokko
14 januari 2015 · 214 Inlägg

Grenemark skrev:

ajokko skrev:

Grenemark skrev:
Ingen som vet något om det kan bli något problem med att montera fästet?

Hade inga problem att montera ett sånt på föräldrarnas Allroad (förvisso facelift, 2013, men ändå). Har monterat vanligt fäste på min egen 2011, även där utan problem.

Skruvarna går ju (förhoppningsvis, om du har tillräckligt långa) genom både grilldelen och stötfångardelen. Har du för långa skruvar kommer du givetvis att slå i krockbalken...

Okej, tack för svar!

Ett tips är att du letar upp andra skruvar att fästa fästet i fästet med... Så att säga. Du förstår nog när du har fästet framför dig. De insexskruvar som följer med är ganska usla. Efter en vinter rostar/ärgar de fast vilket gör att de lätt blir runddragna.

Grenemark
14 januari 2015 · 88 Inlägg

ajokko skrev:

Grenemark skrev:

ajokko skrev:

Hade inga problem att montera ett sånt på föräldrarnas Allroad (förvisso facelift, 2013, men ändå). Har monterat vanligt fäste på min egen 2011, även där utan problem.

Skruvarna går ju (förhoppningsvis, om du har tillräckligt långa) genom både grilldelen och stötfångardelen. Har du för långa skruvar kommer du givetvis att slå i krockbalken...

Okej, tack för svar!

Ett tips är att du letar upp andra skruvar att fästa fästet i fästet med... Så att säga. Du förstår nog när du har fästet framför dig. De insexskruvar som följer med är ganska usla. Efter en vinter rostar/ärgar de fast vilket gör att de lätt blir runddragna.

Tack för tipset! Ska fixa ett par andra innan jag börjar skruva smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang